PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2016-10-17
„Glass in Architecture״ – inspirująca podróż przez architekturę ze szkłem marki Pilkington
Katalog zawiera unikatowe zdjęcia i opisy obiektów, powstałych w ostatnich latach w różnych ...

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Druga edycja albumu Glass in Architecture״, prezentującego najciekawsze przykłady światowej architektury z wykorzystaniem szkła marki Pilkington jest już dostępna. Katalog zawiera unikatowe zdjęcia i opisy obiektów, powstałych w ostatnich latach w różnych miejscach świata.

W albumie zaprezentowane są wybrane obiekty: budynki dydaktyczne, centra turystyczne, biblioteki, muzea czy budynki sakralne. Odpowiednio zaprojektowane przeszklenia nadają im indywidualny charakter, wpisują w otaczającą przestrzeń czy zapewniają korzyści użytkownikom, takie jak nieograniczony widok na zewnątrz, doświetlenie wnętrz, komfort termiczny czy akustyczny. Na polskim rynku wydawnictwo dostępne jest od października 2016 r.


fot. NSG Group

„Glass in Architecture״ prezentuje nowoczesne bryły budynków doskonale zintegrowane z przyrodą. Wśród nich norweski kościół w Knarvik, doceniony w prestiżowym konkursie o Nagrodę im. Miesa van der Rohe, a także włoska Winnica Antinori czy brytyjskie centrum turystyczne Stonehenge, w których imponujące przeszklone ściany otwierają wnętrza budynków na otaczające piękno natury. Zdjęcia szklanej podłogi nad 1000-metrową przepaścią we francuskich Alpach, przywodzą na myśl niezapomniane wrażenia turystów, podziwiających panoramę masywu Mont Blanc. Szczególne miejsce w albumie zajmują obiekty dydaktyczne, takie jak Wydział Informatyki Uniwersytetu Cornella w USA, Instytut Technologii Żywienia i Żywności w Łomży czy warszawska Akademia Sztuk Pięknych.

Katalog zawiera liczne zdjęcia elewacji budynków, zbliżenia detali i przeszkleń. Album pokazuje, że szklane rozwiązania pełnią wiele różnych funkcji, podnosząc nie tylko estetykę, ale i wartość użytkową obiektów, wpisując je w nurt zrównoważonego budownictwa. Tak jak w przypadku prezentowanej biblioteki głównej Kaisa-talo w Finlandii, wyróżnionej złotym certyfikatem LEED.

„Szkło stało się synonimem współczesnej architektury, a jego znaczenie wraz z rozwojem nowoczesnych technologii wciąż rośnie״ - mówi Ewelina Wójcicka, Koordynator Komunikacji Marketingowej w NSG Group w Polsce. „Bogata oferta produktów i zaawansowanie szklanych rozwiązań gwarantują nie tylko unikatowe efekty wizualne, ale też doskonałą izolacyjność cieplną, ochronę przed słońcem, hałasem, ogniem czy atakiem, a nawet samoczyszczenie. Niezwykle plastyczne szkło wciąż otwiera przed architektami swoje nowe możliwości, tworząc nieograniczone pole artystycznej kreacji i możliwość realizacji najbardziej śmiałych wizji projektowych״.

Wydany w języku angielskim album „Glass in Architecture" stworzony został z myślą o architektach w Polsce i na świecie. Wydawnictwo dostępne jest nieodpłatnie po wysłaniu zgłoszenia na stronie: http://www.pilkington.com/pl-pl/pl/architekci/katalog-glass-in-architecture

 


Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG p. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.

 

źródło: Pilkington