Zarządzanie, sprzedaż, a może programowanie? Inwestycja w rozwój pracownika w interesującym go obszarze staje się coraz popularniejszą praktyką wśród nowocześnie funkcjonujących firm, wspierających w zdobywaniu nowych kompetencji. Wyjątkowo elastyczne i wszechstronne rozwiązanie w tym zakresie zaproponowała chętnym Grupa Oknoplast, która zaoferowała swoim specjalistom różnorodne kursy internetowe Skillveo dostępne w dowolnym miejscu i czasie.
Szkolenia dla pracowników to już standard wśród liderów rynku, którzy chcą pozyskać i utrzymać najlepszych specjalistów w swoich strukturach. Nadal jednak wiele przedsiębiorstw uzależnia ścieżkę rozwoju zatrudnianych ekspertów wyłącznie od zajmowanego stanowiska lub proponuje im tradycyjną formę kursów. Takie stacjonarne szkolenia pochłaniają dużo czasu, niejednokrotnie kolidując z obowiązkami zawodowymi, przez co wielu pracowników musi z nich rezygnować. Grupa Oknoplast postanowiła wyjść naprzeciw tym wyzwaniom, proponując 100 ochotnikom dostęp do internetowej platformy szkoleniowej Skillveo, gdzie znajdziemy kursy o bardzo zróżnicowanej tematyce obejmującej zagadnienia związane m.in. z pakietem Office, zarządzaniem, programowaniem, marketingiem, sprzedażą czy grafiką. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania - już przez pierwsze dwa miesiące funkcjonowania systemu pracownicy zrealizowali 317 godzin szkoleń.
Po pierwsze: różnorodność
Po dwóch miesiącach działania platformy okazało się, że największym powodzeniem wśród pracowników producenta okien i drzwi cieszyły się kursy programowania, które stanowiły aż 25% zrealizowanych kursów. Spośród 4251 odbytych lekcji 22% dotyczyło z kolei pakietu Office, a 17% - grafiki komputerowej.
- Wprowadzenie wszechstronnego systemu szkoleniowego w jasny sposób pokazało, jak szerokie i zróżnicowane zainteresowania mają nasi pracownicy. Cieszymy się, że możemy wspierać ich na drodze rozwoju obejmującej praktyczną wiedzę z wielu odrębnych, ale i pokrewnych dziedzin -- mówi Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny Grupy Oknoplast. - Na szczególną uwagę zasługuje również niesłabnące zainteresowanie poszczególnymi kursami. Aż 98% osób aktywnie uczestniczyło w szkoleniach, a średni czas spędzony na platformie wyniósł 194 min. To bardzo dobry wynik, świadczący o zapotrzebowaniu na podobne możliwości rozwijania kompetencji, tym bardziej, że były to szkolenia dla chętnych.
Po drugie: elastyczność
Co istotne, wyniki przeprowadzonej analizy jednoznacznie pokazują, że pracownicy Oknoplast wyjątkowo chętnie szkolili się w weekendy oraz wieczorami, czyli wtedy, kiedy mieli na to czas i ochotę. Najczęściej wybieranym dniem na dokształcanie się była niedziela, z kolei najdogodniejszą dla uczestników kursów porą okazały się okolice godziny 21.00.
- Wybór pracowników w zakresie wieczornych i weekendowych szkoleń jest dla nas sygnałem, że doceniają oni elastyczne podejście. To od każdego z nich zależy, kiedy chce zdobywać dodatkową wiedzę i umiejętności. Ułatwieniem w efektywnym przyswajaniu informacji jest też skondensowany charakter poszczególnych kursów. Trwają one kilka minut, dzięki czemu możemy utrzymać wysoki poziom koncentracji od początku do końca, a następnie sprawdzić się w krótkim teście. Duże zainteresowanie szkoleniami zawdzięczamy więc nie tylko tematyce kursów, lecz także ich formie - tłumaczy Joanna Jeziorowska, Grupa Oknoplast.
Biorąc pod uwagę sukces wdrożonego systemu,
firma zdecydowała się na przedłużenie cyklu szkoleń, największą zaletę widząc
także w możliwości rozbudowania platformy o swoje własne szkolenia. Obecnie pracownicy
Grupy Oknoplast zdobywają zatem kolejne przydatne umiejętności.
OKNOPLAST to międzynarodowa
firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie.
Firma prowadzi działalność na 13 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec,
Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Włoch i
Węgier. W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład
której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus zapewniając jeszcze większe
zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb
klientów.
OKNOPLAST działa w segmencie Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką. Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii.
OKNOPLAST jest posiadaczem licznych prestiżowych wyróżnień i nagród m.in. Złoty Champion Budowlana Marka Roku (2016), Najlepszy eksporter w konkursie Orły Eksportu Województwa Małopolskiego (2016), National Champion w konkursie European Awards (2014/2015), „Polska Firma - Międzynarodowy Czempion" (2013).
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Aktualnie w firmie pracuje 1500 osób.
źródło: Oknoplast