PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2018-04-11
Nowa inwestycje w szczecińskim zakładzie Pilkington IGP
W zakładzie przetwórstwa szkła Pilkington IGP w Szczecinie, należącym do koncernu NSG Group, uruchomiono nowy piec hartowniczy.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

W zakładzie przetwórstwa szkła Pilkington IGP w Szczecinie, należącym do koncernu NSG Group, uruchomiono nowy piec hartowniczy. Inwestycja przyczyni się do wzrostu o 45% produkcji szkła hartowanego, przeznaczonego na rynek polski oraz rynki zagraniczne.

Szczeciński oddział jest jednym z największych zakładów Pilkington IGP w Polsce. Rozwój rynku, coraz większe zainteresowanie szkłem hartowanym wykorzystywanym w szybach zespolonych, a także stale rosnące standardy jakości, to główne powody naszej decyzji o wymianie pieca na nowy - mówi Radosław Miklaszewski, dyrektor  oddziału Pilkington IGP w Szczecinie. Wykorzystywany dotychczas przez nas piec Tamglas HTF 2436 miał już swoje lata. Instalacja nowoczesnego, zaawansowanego technologicznie Glaston FC Series 2448 przyczyni się do wzrostu wydajności oraz możliwości produkcyjnych naszego zakładu - dodaje.


To kolejna inwestycja NSG Group w szczecińskim zakładzie w ostatnich latach. W 2013 r. uruchomiono drugą linię produkcji szkła hartowanego, natomiast w październiku 2015 r. zakończono rozbudowę fabryki i oddano do użytku nowe linie technologiczne oraz park maszynowy. Nowa inwestycja zwiększy o 45 % produkcję szkła hartowanego (o grubości od 4 do 10 mm) w szczecińskiej fabryce NSG Group. W zakładzie produkowane są również szyby zespolone z wykorzystaniem niskoemisyjnego szkła Pilkington OptithermTM, przeciwsłonecznego Pilkington SuncoolTM, samoczyszczącego Pilkington ActivTM, a także laminowanego, dźwiękochłonnego a nawet ognioochronnego. Szyby ze Szczecina trafiają przede wszystkim do Danii oraz Szwecji. W zakładzie zatrudnionych jest obecnie 270 pracowników, z których część odbędzie dodatkowe szkolenia, wynikające z instalacji nowego, bardziej zawansowanego technologicznie pieca.

Nasze inwestycje są odpowiedzią na potrzeby klientów. Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie szkłem wyspokospecjalistyczym, dostosowanym do konkretnych wymagań, znajdującym zastosowanie zarówno w realizacjach indywidualnych jak i komercyjnych - mówi Krzysztof Granicki, Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Pionu Szkła Architektonicznego w Polsce oraz Pionu Szkła Przetworzonego w Europie Północnej. Po rozbudowie zakładów w Krakowie i Skierniewicach, zakupie fabryki w Ostrołęce oraz modernizacji parku maszynowego we Wrocławiu przyszedł czas na rozwój zakładu w Szczecinie - dodaje.

To nie jedyna inwestycja planowana przez NSG Group w Polsce na ten rok. Między innymi na kwiecień planowane jest uruchomienie linii produkcyjnej szkła hartowanego w bydgoskim oddziale Pilkington IGP, natomiast w drugiej połowie roku - otwarcie nowego zakładu w Białymstoku, docelowo zwiększającego moce produkcyjne o 50 %.



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG p. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 30 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2015 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 39% zrealizowano w Europie, 25% w Japonii, 18% w Ameryce Północnej, a 18% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington