Równocześnie Program ma na celu wskazanie Liderów w zakresie realizacji założeń CSR. Redakcja Forum Biznesu wytypowała instytucje spełniające zasadnicze kryteria koncepcji CSR. Podstawowe kryteria wyboru obejmowały m.in. stopień zaangażowania firm w działalność charytatywną, sponsorską, realizowaną politykę firmy jako pracodawcy oraz inne pozytywne aspekty działalności przedsiębiorstwa.
Koncepcja CSR (
Corporate Social Responsibility – odpowiedzialność społeczna biznesu) to idea, według której przedsiębiorstwa w swojej strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami: klientami, pracownikami, społecznością lokalną. Zwiększanie pozytywnego wkładu w społeczeństwo oraz minimalizowanie negatywnych skutków działalności traktowane jest w tym momencie nie jako koszt, lecz jako inwestycja, zwiększająca konkurencyjność i szansę na powodzenie firmy w długim okresie czasu.
W wyniku analizy materiałów nadesłanych przez Uczestników, opinii instytucji pożytku publicznego oraz czytelników Forum Biznesu, specjalnie powołana Kapituła wyłania firmy, które otrzymują tytuł Lidera Odpowiedzialności Społecznej, certyfikat „Dobra Firma 2009” – licencję oraz znak graficzny z prawem do umieszczania na dokumentach, produktach i w materiałach reklamowych.
Uzyskanie tytułu pozwala potwierdzić status Przedsiębiorstwa – jako firmy solidnej, wrażliwej na potrzeby otoczenia – z którą warto się związać i współpracować. Otrzymane godło stanowi skuteczną pomoc w działaniach marketingowych, rekrutacyjnych, wizerunkowych, etc.
informacja na podstawie materiałów: ROTOX