Warto zatem dobrze przemyśleć tę inwestycję, aby nie żałować wydanych pieniędzy i wybrać produkty, które będą nam bezawaryjnie służyły przez długie lata. Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość obsługi klienta na każdym etapie przedsięwzięcia, bez której nasza satysfakcja z zakupu nie będzie pełna.
Dawno minęły już czasy, gdy półki sklepowe były puste, a zdobycie jakiegokolwiek produktu graniczyło z cudem. Dziś gubimy się raczej w bogatym asortymencie wyrobów i usług oferowanych nam przez firmy, mając często problem z podjęciem ostatecznej decyzji. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku materiałów budowlanych – takich choćby jak okna. Na polskim rynku działa obecnie ponad 2,5 tysiąca producentów okien PVC. W jaki sposób znaleźć wśród nich tego najlepszego? Jak dokonać wyboru dobrej jakości produktów? Podpowiadamy, jakie prawa i możliwości przysługują nam – jako konsumentom. Pamiętajmy, że zakup okien do naszego domu to kosztowna inwestycja, która powinna nam sprawnie służyć przez długie lata. Warto być więc świadomym, rzetelnie poinformowanym i dobrze obsłużonym klientem, który czuje wyłącznie satysfakcję i zadowolenie z dokonanego zakupu.
Po pierwsze – sprawdzone rozwiązania
Nawet 30% materiałów budowlanych może nie spełniać deklarowanych parametrów – alarmuje Związek Pracodawców - Producentów Materiałów dla Budownictwa. Dlatego, kiedy podejmujemy decyzję o zakupie okien, która wiąże się zazwyczaj z wydatkiem rzędu kilkunastu tysięcy złotych, warto postawić na sprawdzone rozwiązania. P
rofesjonalni producenci, którzy latami pracują na zaufanie klientów nie mogą sobie pozwolić na oferowanie im złej jakości produktów – mówi
Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST-Kraków.
Dla konsumentów ważną informacją o jakości produktów są także zdobyte przez nie nagrody, szczególnie, jeśli o ich przyznaniu decydują sami klienci. Warto ponadto wykorzystać starą i sprawdzoną metodę, czyli zapytać o rekomendację naszą rodzinę i przyjaciół. Ponad 70 % naszych klientów pochodzi z polecenia – mówi Grzegorz Filipek.
Aktualną listę budzących wątpliwości materiałów budowlanych znajdziemy także na stronach internetowych Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Po drugie – uprzejma i kompetentna obsługa
Choć czasy PRLu dawno już za nami, to jednak pewnie większość z nas, choć raz w życiu, doświadczyła sytuacji niczym z filmu Barei.
Opryskliwy, nieuprzejmy i niekompetentny sprzedawca to nadal polska codzienność – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST-Kraków.
Jeśli zamierzamy kupić nowe okna, które z założenia mają nam służyć przez wiele lat, lepiej unikać takich sprzedawców. Tylko wykwalifikowany i dobrze poinformowany specjalista będzie w stanie profesjonalnie nam doradzić i pomóc w podjęciu właściwej decyzji – dodaje Grzegorz Filipek. Pamiętajmy, że mamy prawo domagać się wysokiej jakości obsługi klienta. Dobra firma powinna poświęcić nam tyle czasu i uwagi, ile akurat potrzebujemy.
Jeśli zależy nam na udanej transakcji, warto także unikać zakupów w przypadkowych punktach czy nieznanych hurtowniach. Największe gwarancje dadzą nam autoryzowane biura handlowe, współpracujące z renomowanymi producentami – mówi Grzegorz Filipek.
Po trzecie – opieka pozakupowa
W przypadku tak poważnej inwestycji, jak zakup nowych okien - zadowolenie z podjętej decyzji nie kończy się na wyborze dobrej jakości produktu. Równie ważne są takie kwestie, jak
montaż okien i opieka pozakupowa, czyli gwarancja, której powinien udzielić nam producent.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że odpowiednie zamontowanie okien jest kluczowe dla ich właściwego funkcjonowania. Najlepiej, aby tych czynności podjęła się dobrze przeszkolona i doświadczona ekipa montażowa. Mamy wówczas pewność, że okna zostaną zamontowane zgodnie z wymaganiami producenta i będą prawidłowo nam służyły – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST-Kraków.
W przypadku gwarancji - nie dajmy zwieść się firmom, które udzielają jej na przykład w formie ustnej lub tylko na wybrane elementy okna, jak profil czy szyba.
Na karcie gwarancyjnej powinny znaleźć się wszelkie warunki wykonania gwarancji: od okresu jej obowiązywania, poprzez obowiązki producenta i konsumenta, gdyż tylko wtedy mamy możliwość dochodzenia swoich praw z tego tytułu – komentuje Grzegorz Filipek.
Jakość obsługi w OKNOPLAST-Kraków
Dwa miliony wyprodukowanych okien i ponad 800 tysięcy klientów w Europie to dane, które zobowiązują nas do dbania o jakość naszych produktów i wysokie standardy obsługi klienta - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST-Kraków. Firma prowadzi działalność już od ponad 15 lat na polskim rynku, a także we Włoszech, w Niemczech, Czechach, na Węgrzech i Słowacji oraz we Francji. Od początku istnienia misją OKNOPLAST-Kraków jest produkcja wysokiej jakości wyrobów oraz fachowe doradztwo i obsługa dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Sprzedaż okien firmy odbywa się poprzez sieć ponad 260 autoryzowanych Biur Handlowych w Polsce i niemal 500 w Europie.
W każdym naszym punkcie sprzedażowym klient może liczyć na profesjonalną obsługę, która chętnie służy doradztwem na każdym etapie inwestycji. Z jednakową troską traktujemy zarówno tych, którzy doskonale orientują się w okiennych trendach i nowościach, jak i osoby, które mają niewielką wiedzę i niesprecyzowane oczekiwania odnośnie swoich potrzeb – tłumaczy Grzegorz Filipek.
Produkcja okien OKNOPLAST-Kraków odbywa się zgodnie z europejską normą EN 14351-1:2006, co uprawnia firmę do oznakowania wyrobów symbolem CE. Jakość produktów oraz wysokie standardy obsługi klientów potwierdzają także liczne nagrody przyznane oknom z Krakowa, w tym m.in.: tytuł „Top Marki 2010” – czyli jednej z najlepszych polskich marek budowlanych wyłonionych przez klientów w prestiżowym programie konsumenckim – „Laur Konsumenta”.
Firma OKNOPLAST-Kraków rozpoczęła
działalność w 1994 roku. W ciągu kilkunastu lat istnienia
przedsiębiorstwo wypracowało solidną markę i pozycję czołowego
producenta stolarki otworowej zarówno w Polsce jak i w Europie. Wysoka
jakość produktów – z której znana jest firma – osiągnięta została
również dzięki doświadczeniu oraz gruntownej znajomości branży
założycieli spółki.
Siedziba OKNOPLAST-Kraków
zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się
biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o
powierzchni 17 tys. m2. W 2008 roku sprzedaż firmy
przekroczyła 700 tysięcy jednostek okiennych, a globalna liczba
Klientów przez 15 lat działalności przekroczyła 750 tysięcy.
Produkowane przez OKNOPLAST-Kraków
okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości
i ekologii. Firma posiada Certyfikat
Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który
oświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN
14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST-Kraków do oznakowania swoich
wyrobów symbolem CE.
O wysokiej jakości wytwarzanych
produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej
produktom m.in. Złoty Laur Klienta 2009 w kategorii „Funkcjonalność i
bezpieczeństwo”, certyfikat Lider Rynku 2009 – nagroda przyznana firmie
już po raz siódmy, certyfikat Euro Leader 2009 czy tytuł Budowlanej
Marki Roku 2008. OKNOPLAST-Kraków pojawił się również w prestiżowym
rankingu magazynu Forbes – „Diamenty Forbesa“ i został wyróżniony za
dynamiczny rozwój spółki.
OKNOPLAST-Kraków przykłada szczególną
wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma
szczególnie angażuje się w akcje mające na celu wspieranie
najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST-Kraków pomaga jest
Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając
dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej.
Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków
Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych
pomieszczeń.
źródło: Oknoplast Sp. z o.o.