PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2010-11-30
Świadomy konsument, czyli co powinniśmy wiedzieć o gwarancji na okna!
Inwestycja w nowe okna to zazwyczaj wydatek rzędu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie
Warto zatem zadbać nie tylko o wybór dobrej jakości stolarki otworowej, ale także upewnić się, że wraz z zakupem otrzymamy gwarancję. Tylko na podstawie tego dokumentu będziemy mogli zareklamować okna w przypadku wystąpienia jakichkolwiek wad, czy usterek. Co zatem powinniśmy wiedzieć o gwarancji?

Gwarancja to pisemne zapewnienie producenta o jakości towaru, określające postępowanie w razie ujawnienia się wad produktu. Za naprawę usterek lub wymianę produktu na wolny od wad odpowiada najczęściej producent wyrobu, ale może to być również jego sprzedawca. Warto wiedzieć, że gwarancja nie jest wymogiem, a więc klient nie może jej żądać. Jednak w przypadku rzetelnych producentów, którzy dbają o jakość swoich wyrobów jest ona standardem - mówi Przemysław Serwin, Menedżer ds. Jakości Usług z firmy OKNOPLAST.

Przy zakupie okien należy dowiedzieć się, czego dotyczy gwarancja. Może obejmować ona całe okno, lub tylko poszczególne jego elementy, na przykład: profil, szybę lub okucia. Oczywiście najlepiej wybierać tych producentów, którzy oferują gwarancję na cały produkt.

Okres gwarancji ustalany jest indywidualnie przez każdego producenta. Nie istnieją żadne odgórne przepisy, które regulowałyby tę kwestię. Warto zwrócić uwagę na fakt, że okres gwarancji na poszczególne elementy może różnić się od siebie - na przykład gwarancja na profil to 5 lat, a na całe okno - 3. Z tego względu, przed zakupem należy zawsze zapoznać się z zapisami karty gwarancyjnej, która powinna być dołączona do produktu - tłumaczy Przemysław Serwin.

Gwarancja... tylko na piśmie
Aby móc ubiegać się o swoje prawa w ramach gwarancji, musi być ona udzielona na piśmie. Taki dokument, aby był ważny, powinien posiadać pieczątkę, podpis i datę sprzedaży lub wykonania usługi. W karcie gwarancyjnej muszą ponadto być określone wszelkie warunki wykonywania gwarancji. Mowa tu o okresie jej obowiązywania, obowiązkach producenta, ale także i użytkownika produktu. Gwarancja nie obejmuje zazwyczaj usterek wynikających z nieprawidłowego użytkowania okna. Jeśli więc na przykład samodzielnie zamontujemy na ramie okna roletę, która naruszy jej konstrukcję, producent nie uwzględni takiej usterki w ramach gwarancji - wyjaśnia Przemysław Serwin z OKNOPLAST. Przy zakupie okien warto zatem domagać się także instrukcji ich użytkowania

Dodatkowe informacje, które powinny być zawarte w karcie gwarancyjnej to: parametry techniczne okna (między innymi: właściwości izolacyjne, akustyczne i statyczne okna), a także informacja, czy produkt jest znakowany symbolem CE (deklaracja zgodności z określonymi normami Unii Europejskiej).

Ważny odpowiedni montaż
Warunkiem skorzystania z gwarancji na okna jest zazwyczaj ich prawidłowy montaż, przeprowadzony przez przeszkoloną ekipę. Powinien być on wykonany ściśle według wskazań producenta, przy zachowaniu rygorystycznych norm i instrukcji. Wykwalifikowana ekipa zadba jednak nie tylko
o udany montaż okien, ale również udzieli informacji na temat prawidłowej konserwacji i praw konsumenta wynikających z karty gwarancyjnej.

Warto pamiętać, że odpowiedni montaż jest również kluczowy dla właściwego funkcjonowania stolarki otworowej. Nawet najwyższej jakości produkty nie spełnią swojej funkcji, jeśli zostaną błędnie zainstalowane - mówi Przemysław Serwin z OKNOPLAST.




Firma OKNOPLAST-Kraków rozpoczęła działalność w 1994 roku. W ciągu kilkunastu lat istnienia przedsiębiorstwo wypracowało solidną markę i pozycję czołowego producenta stolarki otworowej zarówno w Polsce jak i w Europie. Wysoka jakość produktów – z której znana jest firma – osiągnięta została również dzięki doświadczeniu oraz gruntownej znajomości branży założycieli spółki.

Siedziba OKNOPLAST-Kraków zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 17 tys. m2. W 2008 roku sprzedaż firmy przekroczyła 700 tysięcy jednostek okiennych, a globalna liczba Klientów przez 15 lat działalności przekroczyła 750 tysięcy.

Produkowane przez OKNOPLAST-Kraków okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który oświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST-Kraków do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom m.in. Złoty Laur Klienta 2009 w kategorii „Funkcjonalność i bezpieczeństwo”, certyfikat Lider Rynku 2009 – nagroda przyznana firmie już po raz siódmy, certyfikat Euro Leader 2009 czy tytuł Budowlanej Marki Roku 2008. OKNOPLAST-Kraków pojawił się również w prestiżowym rankingu magazynu Forbes – „Diamenty Forbesa“ i został wyróżniony za dynamiczny rozwój spółki.

OKNOPLAST-Kraków przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma szczególnie angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST-Kraków pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast Sp. z o.o.