PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2011-09-16
Dom – moja prywatna oaza
Czy Polacy lubią być podglądani? Nie – wynika z badania społeczeństwa przeprowadzonego na zlecenie firmy OKNOPLAST

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Gdy wracają do domu po ciężkim dniu w pracy, marzą o spokoju i relaksie we własnym domu. Za najlepszy sposób ochrony przed wzrokiem niepowołanych osób badani uznali rolety zewnętrzne.

Intymność w domu - co to znaczy dla Polaków?

Wyniki badania pokazują, że dla ankietowanych, bez względu na wiek, wykształcenie, czy miejsce zamieszkania bardzo ważne jest poczucie intymności w domu. Dom oznacza dla Polaków miejsce, do którego dostępu nie ma nikt obcy. To właśnie tutaj odnajdujemy spokój - tak odpowiedziało 14% badanych. - mówi Hubert Rudzki, Specjalista ds. Marketingu i Reklamy OKNOPAST.

Dużej części badanych intymność w domu kojarzy się także z ciszą i rodziną. Odpowiedziało tak odpowiednio 6% i 5% respondentów. Jesteśmy narodem ceniącym wartości rodzinne, wielu z nas to właśnie w gronie najbliższych czuje się bezpiecznie - komentuje Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.


Podglądamy?

Ciekawość to według Polaków, główny powód zaglądania w cudze okna - uważa tak aż 83% badanych. Ciekawość jest potężną siłą, która popycha nas do podglądania. Lubimy wiedzieć, co inni robią, jak spędzają czas - mówi psycholog Izabela Kielczyk.

Część osób twierdzi, że przyczyną zaglądania w cudze okna jest nuda (12%) lub zazdrość (4%). Czasem patrzymy w okna sąsiadów, aby dowiedzieć się, jak mają oni urządzone mieszkanie lub dlatego, że słyszymy niepokojące odgłosy dobiegające z ich domu. Odpowiedzi te wskazało 4% i 3% badanych.

Bez względu na powody podglądania Polacy nie lubią, gdy przekracza się granice ich prywatności - 69% badanych wyraziło sprzeciw wobec wścibstwa sąsiadów. Zaglądania w okna przez niepowołane osoby nie znoszą zwłaszcza panie. Co ciekawe najwięcej przeciwników takiego zachowania znalazło się też w grupach osób między 55 a 70 lat (59%) i między 25 a 39 lat (56%). Ludzie po 50 roku życia bardzo cenią swoją intymność Uważają wścibstwo za żenujące zachowanie. Działają oni w myśl zasady „Nie mów  nikomu, co się dzieje w domu". Ludzie miedzy 25 a 39 rokiem to z kolei osoby, dla których liczy się rozwój zawodowy.  Nie mają czasu na podglądactwo, bo często dopiero późnym wieczorem są w domu - tłumaczy psycholog Izabela Kielczyk.

Do tego, że sami podpatrujemy sąsiadów przyznajemy się bardzo niechętnie. Niektórzy respondenci (2%) odmówili odpowiedzi na to pytanie. Jedynie co piąty badany deklaruje, że zdarza mu się zerknąć w cudze okno. Najwięcej osób, które przyznały się do podglądania mówi, że robi to rzadko - raz na miesiąc (11%). Można nie przyznawać się do podglądania, ale i tak powszechnie wiadomo, że ciekawość leży w ludzkiej naturze. Zastanówmy się, jak łatwo plotkujemy o życiu osobistym sąsiadów czy znajomych. Owszem nie lubimy przyznawać się publicznie do takich zachowań. Nie lubimy myśleć o sobie jako o „podglądaczach". Czasem naszą chęć podpatrywania sąsiadów  tłumaczymy potrzebą zmiany np. chcemy zobaczyć, jak sąsiad urządził pokój i to ma nam pomóc wprowadzić zmiany do własnego mieszkania - komentuje Izabela Kielczyk.

Jak uchronić się przed oczami ciekawskich?

Wyniki badania pokazują, że Polacy nie życzą sobie podglądania. Co więcej rzadko przyznają się, że sami patrzą w okna innych. Chętnie dzielimy się jednak sposobami ochrony domu przed oczami sąsiadów. Metodą, którą większość Polaków (66%) uznaje za skuteczną, jest montaż rolet zewnętrznych. W dalszej kolejności pojawiły się żaluzje - 15% , zasłony - 10% i firanki - 6% badanych.

Aby rolety spełniały swoją funkcję ochronną i służyły nam przez lata, warto wybierać sprawdzone rozwiązania. Na rynku dostępne są pancerze wykonane z trwałego, lakierowanego aluminium, odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Aby podnieść komfort użytkowania rolet, warto zamontować automatykę czasową, która pozwala na zaprogramowanie momentu otwierania i zamykania rolet zgodnie z upodobaniami. Takie urządzenie pozwoli nam w pełni oddać się chwilom relaksu bez potrzeby pamiętania o zasłonięciu rolet - mówi Hubert Rudzki, z OKNOPAST

W ofercie OKNOPLAST znajdziemy trzy systemy rolet zewnętrznych LUNA, TERRA i SOL. Można je zamontować w budynkach nowych, jak i już istniejących. Wszystkie rolety OKNOPLAST są dostępne w szerokiej palecie barw, dzięki czemu możemy je dopasować do koloru elewacji budynku i okien. Takie rozwiązanie skutecznie ochroni dom przed oczami wścibskich sąsiadów. My natomiast będziemy mogli się zrelaksować i spędzić czas tak, jak lubimy bez obawy przed obcym wzrokiem.

Badanie “Intymność w domu okiem Polaków” zostało przeprowadzone przez Grupę IQS na zlecenie OKNOPLAST, 11 lipca 2011 r.



Firma OKNOPLAST rozpoczęła działalność w 1994 roku. W ciągu kilkunastu lat istnienia przedsiębiorstwo wypracowało solidną markę i pozycję czołowego producenta stolarki otworowej zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wysoka jakość produktów – z której znana jest firma – została osiągnięta również dzięki doświadczeniu oraz gruntownej znajomości branży założycieli spółki.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 29 tys. m2. Od samego początku firma sprzedała ponad 2 500 000 okien, a globalna liczba Klientów przez 17 lat działalności przekroczyła 860 tysięcy.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska 2010” dla okna Platinium i Platinium Evolution2, tytuł „Top Marka 2010”, „Złoty Laur Klienta 2010” w kategorii „Funkcjonalność i bezpieczeństwo”, certyfikat „Lider Rynku 2010”, certyfikat „Euro Leader 2010”, „Wizytówka Polskiego Produktu 2010”, czy tytuł „Premium Brand 2011” dla najbardziej cenionej marki. OKNOPLAST pojawił się również w prestiżowym rankingu magazynu Forbes – „Diamenty Forbesa“ i został wyróżniony za dynamiczny rozwój spółki.

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast Sp. z o.o.