Spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. Ponadto, aby zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku międzynarodowym, OKNOPLAST został Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan - m.in. trzykrotnego triumfatora Ligi Mistrzów.
OKNOPLAST należy do czołowych producentów stolarki okiennej w Europie. W 2011 roku duży, bo aż 50% udział w sprzedaży miał eksport. Obecnie dążymy do zwiększenia wartości naszej sprzedaży eksportowej. Jednocześnie, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu rynku, planujemy dalsze inwestycje w Polsce - mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST. Aktualnie w firmie pracuje blisko 760 osób. Moce produkcyjne fabryki w Ochmanowie to ponad 1 mln jednostek okiennych rocznie.
OKNOPLAST
działa w segmencie Premium. Firma posiada ekskluzywne salony sprzedaży pod
własną marką na terenie całej Europy. Największym rynkiem zbytu dla
OKNOPLAST oprócz Polski są Włochy.
Firma jest tam obecna od 2007 roku, a jej produkty można kupić w 550
salonach. W tak krótkim czasie udało się nam wypracować pozycję
preferowanego dostawcy - staliśmy się drugim najczęściej wybieranym producentem
okien PVC we Włoszech. Jest to spowodowane przede wszystkim wysoką jakością,
innowacyjnością i unikalnym designem naszych produktów - mówi Mikołaj
Placek z OKNOPLAST.
OKNOPLAST jest w pierwszej piątce pod względem sprzedaży okien PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 8 międzynarodowych rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Włoch i Węgier, na których posiada bardzo mocną pozycję. W krajach tych spółka posiada 1300 salonów sprzedaży pod własną marką. Dążąc do dalszego umacniania swojej pozycji na rynku międzynarodowym, OKNOPLAST zdecydował się na sponsoring włoskiego klubu Inter Mediolan. Firma została jego Top Sponsorem. OKNOPLAST jest obecnie jednym z największych producentów PVC w Europie. Liczymy, że dzięki współpracy z tak uznanym klubem jak Inter Mediolan jeszcze bardziej zwiększymy znajomość marki OKNOPLAST na rynku międzynarodowym - mówi Mikołaj Placek.
Elementem decydującym o podjęciu współpracy przez Inter Mediolan z firmą były przede wszystkim kwestie wizerunkowe, w tym wysokie standardy współpracy biznesowej, jakie prezentuje OKNOPLAST. Istotna była również prowadzona działalność uwzględniająca ochronę środowiska i aktywności pro społeczne. Cieszy nas wsparcie spółki, która działa w całej Europie. Pod względem doboru sponsorów chcemy być klubem międzynarodowym, mającym partnerów działających w wielu branżach. Nie mieliśmy jeszcze okazji współpracować z producentem okien, dlatego cieszymy się, że nasz nowy sponsor działa właśnie na tym polu. Jesteśmy przekonani, że pomoże to w działalności zarówno na naszym rynku, jak i na arenie międzynarodowej - mówi Ernesto Paolillo, Dyrektor Generalny Interu Mediolan.
Umowa została zawarta na połowę bieżącego sezonu oraz cały następny. W jej ramach OKNOPLAST posiada m.in. reklamy
na stadionie San Siro w Mediolanie, a logo firmy będzie widniało na
bandach podczas meczów. Ponadto OKNOPLAST może posługiwać się logotypem
„Top Sponsor Inter Mediolan" i zdjęciami oraz wizerunkiem piłkarzy we
wszystkich swoich materiałach reklamowych.
Firma OKNOPLAST rozpoczęła działalność w 1994 roku. W ciągu
kilkunastu lat istnienia przedsiębiorstwo wypracowało solidną markę i
pozycję czołowego producenta stolarki otworowej zarówno w Polsce, jak i w
Europie. Wysoka jakość produktów – z której znana jest firma – została
osiągnięta również dzięki doświadczeniu oraz gruntownej znajomości
branży założycieli spółki.
Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam
też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem
produkcyjnym o powierzchni 29 tys. m2. Od samego początku firma
sprzedała ponad 2 500 000 okien, a globalna liczba Klientów przez 17 lat
działalności przekroczyła 860 tysięcy.
Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy
jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez
rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność
produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to
OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE.
O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne
nagrody przyznane firmie i jej produktom m.in.: Godło Promocyjne „Teraz
Polska 2010” dla okna Platinium i Platinium Evolution2, tytuł „Top Marka
2010”, „Złoty Laur Klienta 2010” w kategorii „Funkcjonalność i
bezpieczeństwo”, certyfikat „Lider Rynku 2010”, certyfikat „Euro Leader
2010”, „Wizytówka Polskiego Produktu 2010”, czy tytuł „Premium Brand
2011” dla najbardziej cenionej marki. OKNOPLAST pojawił się również w
prestiżowym rankingu magazynu Forbes – „Diamenty Forbesa“ i został
wyróżniony za dynamiczny rozwój spółki.
OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom
najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu
wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest
Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając
dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej.
Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków
Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych
pomieszczeń.