OKNOPLAST, czołowy producent stolarki PVC w Europie, zwiększył w 2012 r. swoją sprzedaż aż o 12%. Firma planuje dalszy dynamiczny rozwój zarówno na rynku polskim jak i za granicą. Przedsiębiorstwo zwiększyło także udział eksportu w swojej sprzedaży.
Rok 2012 OKNOPLAST zakończył z obrotem w wysokości 382 mln złotych. Wynik ten stanowi wzrost o 40 mln w stosunku do 2011 r i jest o 2 mln wyższy niż prognozowano. Tak dobra kondycja finansowa to rezultat konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju i dopasowania oferty do zmieniających się potrzeb klientów. Firma OKNOPLAST działa w segmencie Premium, a tu odbiorcy oczekują innowacyjnych rozwiązań najwyższej jakości. Dlatego opracowując nowe rozwiązania przykładamy dużą wagę do tego by odpowiadały one na wyzwania nowoczesnego budownictwa - mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu, OKNOPLAST.
Firma OKNOPLAST prowadzi działalność na 10 europejskich rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. Udział sprzedaży eksportowej w stosunku rok do roku zwiększył się o 7% i obecnie wynosi on 57%. Międzynarodowa działalność jest dla nas bardzo ważna, dzięki niej zmieniamy bowiem wizerunek polskich przedsiębiorstw za granicą. Umożliwia ona również tak dynamiczny rozwój OKNOPLAST. Rynkiem o największym znaczeniu dla firmy nadal jest Polska, a szczególnie inwestorzy indywidualni. Stanowią oni 89% naszych krajowych odbiorców - mówi Prezes Mikołaj Placek.