PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2013-03-12
OKNOPLAST wzorcową firmą według CNN International
Jedna z największych światowych stacji telewizyjnych, CNN International odwiedziła niedawno siedzibę OKNOPLAST.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Jedna z największych światowych stacji telewizyjnych, CNN International odwiedziła niedawno siedzibę OKNOPLAST. O wyborze firmy zdecydowały jej spektakularne sukcesy na rynkach całej Europy. Oknoplast jest bowiem w pierwszej piątce największych i najprężniej działających producentów stolarki PVC na kontynencie. Materiał przygotował Richard Quest, jeden z najbardziej znanych dziennikarzy ekonomicznych.

Program „Marketplace Europe" ukazuje działalność poszczególnych przedsiębiorstw z Unii Europejskiej lub państw z nią sąsiadujących. Ekipa wybrała firmę OKNOPLAST ponieważ eksportuje ona blisko 60% swojej produkcji do krajów Wspólnoty. Co więcej, pomimo spowolnienia gospodarczego, w 2012 roku osiągnęła ona obrót w wysokości 382 mln złotych, co stanowi 12% w stosunku rok do roku. Podczas zdjęć ekipa przeprowadziła wywiad z prezesem Mikołajem Plackiem oraz przyjrzała się liniom produkcyjnym. Dziennikarze byli ciekawi jaką receptę na rozwój ma czołowy europejski producent okien PVC.

Materiał przygotował Richard Quest, dziennikarz zajmujący się tematyką ekonomiczną od blisko 30 lat. Ze stacją CNN International związany jest już od 10 lat.  Od czasu "Czarnego Poniedziałku" w 1987 roku, Quest relacjonował najważniejsze wydarzenia biznesowe m.in. wprowadzenie wspólnej waluty euro czy ostatni komercyjny lot samolotu Concorde.

Ważną częścią programu „Marketplace Europe" jest tzw. „Facetime". Podczas tego odrębnego fragmentu prezentowane są sylwetki dyrektorów i prezesów najsprawniej zarządzanych firm. Prowadząc wywiad z bohaterem wydania - Mikołajem Plackiem, Richard Quest był szczególnie zainteresowany strategią rozwoju firmy w czasie kryzysu. Dziennikarz chciał poznać nasze zdanie nt. obecnej sytuacji w branży, jakie widzimy perspektywy w dzisiejszych niełatwych czasach. Interesował go nasz punkt widzenia, nasza strategia działań jako firmy, która mimo pogarszającej się sytuacji ekonomicznej w Europie, radzi sobie dobrze i cały czas się rozwija. Aby odnieść sukces w obecnych warunkach ekonomicznych musimy wyróżniać się na tle konkurencji jakością produktów i elastycznością w działaniu - mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

Firma OKNOPLAST nie po raz pierwszy reprezentuje Polskę w renomowanych zagranicznych stacjach. W kwietniu ubiegłego roku na antenie BBC World ukazał się program „Working Lives: Krakow". Dziennikarze zaprezentowali w nim dzień z życia Mikołaja Placka. Zdjęcia były nagrywane w siedzibie firmy i na halach produkcyjnych.



Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST sp. z o.o.

Mikołaj Placek rozpoczął karierę zawodową w 1997 roku, w OKNOPLAST. Zdobywał on doświadczenie na wielu stanowiskach. Przez 10 kolejnych lat poznawał w firmie specyfikę pracy na różnych szczeblach w takich działach jak logistyka, sprzedaż, marketing i finanse. W 2003 roku został kierownikiem Działu Marketingu, a dwa lata później dyrektorem zarządzającym. Od 2007 roku pełni funkcję prezesa zarządu.

W 2004 roku widząc szansę na odniesienie sukcesu również poza granicami Polski wprowadził firmę na rynki eksportowe. Obecnie przedsiębiorstwo należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi w Europie i prowadzi działalność na 10 zagranicznych rynkach. Jest również jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okiennych w Europie. W styczniu 2012 roku spółka dołączyła do elitarnego grona Top Sponsorów włoskiego klubu Inter Mediolan, a w marcu 2013 roku Oknoplast został sponsorem tytularnym drużyny koszykówki Oknoplast Bolonia.

Mikołaj Placek postawił również na innowacje. Firma OKNOPLAST wprowadziła jako pierwsza w Europie wiele nowatorskich rozwiązań, które dzisiaj są standardem w europejskiej branży okiennej. Cały czas firma, jako jeden z nielicznych producentów oferuje klientom rozwiązania autorskie, dostępne wyłącznie pod marką OKNOPLAST i stara się w każdym aspekcie zawsze być kilka kroków przed konkurencją. Motto, które przyświeca prezesowi w prowadzeniu firmy to: Nie ma ograniczeń w biznesie, jedyne, które istnieją są w naszych głowach.

Pasją Mikołaja Placka jest praca, czerpie on satysfakcję z obserwowania jak pomysły przeradzają się z wizji w rzeczywistość. Jego hobby to dalekie podróże, podczas których odkrywa nowe zakątki, trzymając się z dala od utartych szlaków. Prezes OKNOPLAST każdą wolną chwilę wykorzystuje w sposób aktywny - regularnie gra w tenisa. Lubi on też kuchnię włoską i sportowe samochody.

źródło: Oknoplast Sp. z o.o.