PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2013-10-19
Pilkington edukuje podczas „Dnia Bezpieczeństwa”
Świadomość własnych zachowań oraz umiejętność postępowania w przypadku wystąpienia zagrożenia to podstawy bezpiecznej i bezwypadkowej pracy.

Deceuninck Poland Sp. z o.o.
Jasin, ul. Poznańska 34
62-020 Swarzędz

tel. 61 818 70 00
fax 61 818 70 01
deceuninck.polska@deceuninck.com
www.deceuninck.pl

» więcej o firmie

17 października 2013 r. we wszystkich zakładach NSG Group w Polsce i na świecie odbył się „Dzień Bezpieczeństwa" - coroczne wydarzenie, którego celem jest systematyczna edukacja pracowników w obszarze bezpiecznych zachowań i dbania o własne zdrowie.

W czwartek, 17 października 2013 r., we wszystkich zakładach NSG Group - właściciela marki Pilkington - obchodzono „Dzień Bezpieczeństwa". To zainicjowany w Polsce projekt, który obecnie realizowany jest we wszystkich filiach i fabrykach koncernu na świecie, mający na celu podnoszenie standardów bezpieczeństwa i przeciwdziałanie wypadkom przy pracy. Tegoroczne wydarzenie, w którym udział wzięli nie tylko pracownicy, ale także mieszkańcy najbliższego otoczenia firm i zakładów, przeprowadzono pod hasłem „Bądź dla siebie kierownikiem BHP".

„Dla należących do NSG Group Spółek Pilkington, zajmujących się produkcją i przetwórstwem szkła dla budownictwa i motoryzacji, bezpieczeństwo jest szczególnie istotnym obszarem - mówi Monika Kuczyńska, dyrektor ds. personalnych NSG Group w Polsce i Czechach. „Prowadzone w ramach «Dnia Bezpieczeństwa» działania edukacyjne zwiększają wiedzę pracowników w zakresie korzyści wynikających z bezpiecznych zachowań. Właściwa postawa załogi oraz umiejętność działania w przypadku wystąpienia zagrożenia jest podstawą bezwypadkowej pracy".

Tegoroczny „Dzień Bezpieczeństwa", realizowany pod hasłem „Bądź dla siebie kierownikiem BHP", zwracał uwagę na zachowanie pracowników, mające istotny wpływ na bezpieczeństwo podczas pracy. Program wydarzenia obejmował liczne spotkania, wykłady i prezentacje na temat stref zagrożenia i właściwego poruszania się, a także pracy w strefie niebezpiecznej. Na terenie zakładów zorganizowano wystawy ochron osobistych oraz kursy ratownictwa medycznego. Podobnie jak w ubiegłych latach, dużym zainteresowaniem cieszyły się quizy sprawdzające znajomość zasad BHP i konkursy, do udziału w których zaproszono nie tylko pracowników. W konkursie przeprowadzonym pod hasłem „Moje bezpieczeństwo na drodze" udział wzięli uczniowie klas 1 - 3 oraz 4 - 6 ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Sandomierzu oraz Szkoły Podstawowej w Chmielowie.

„Zainicjowany przez nas projekt pokazuje, że angażowanie w sprawy bezpieczeństwa i zdrowia wszystkich pracowników przynosi korzyści w zakresie zmniejszenia liczby wypadków przy pracy, ale także poprawia komunikację wewnętrzną i owocuje dobrymi relacjami z najbliższym otoczeniem" - dodaje Monika Kuczyńska.

Wydarzenie organizowane jest jednocześnie we wszystkich spółkach NSG Group na całym świecie od trzech lat, w Polsce odbywa się już po raz piąty. „Dzień Bezpieczeństwa w NSG Group" został wyróżniony w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki" jako wzorcowy przykład działań długofalowych, realizowanych w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.




Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington