PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-01-28
Cisza wyróżniona czyli nagroda dla szkła Pilkington Optiphon™
Szkło Pilkington OptiphonTM jest bezpiecznym laminowanym szkłem dźwiękochłonnym, które łączy doskonałe parametry izolacyjności dźwiękowej z ...

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Pilkington OptiphonTM - szkło laminowane o wysokiej izolacyjności akustycznej - otrzymało prestiżowy Znak Jakości Akustycznej (Quiet Mark) przyznawany przez brytyjskie Towarzystwo ds. Ograniczania Hałasu (Noise Abatement Society). Wyróżnienie potwierdza zalety szkła Pilkington OptiphonTM w zakresie zapewnienia komfortu akustycznego w budynkach.

Przyznawany od 2012 r. Znak Jakości Akustycznej (Quiet Mark) to wyróżnienie, które ma wspierać rozwój technologiczny produktów dźwiękochłonnych i generujących minimalny poziom hałasu. W 2013 r. Towarzystwo ds. Ograniczania Hałasu (Noise Abatement Society) nagrodziło kilkadziesiąt „cichych" produktów w ponad 30-tu kategoriach obejmujących m.in. sprzęty gospodarstwa domowego oraz materiały budowlane i wykończeniowe np. dźwiękochłonne drzwi, materiały izolacyjne i przeszklenia. Wyróżnione rozwiązania posłużyły do zaprojektowania wzorcowego Cichego Domu (Quiet House), który był prezentowany na znanej brytyjskiej wystawie Dom Idealny (Ideal House Show). W oknach modelowego domu wykorzystano szkło Pilkington OptiphonTM nagrodzone Znakiem Jakości Akustycznej w kategorii „Przeszklenia akustyczne".

Szkło Pilkington OptiphonTM jest bezpiecznym laminowanym szkłem dźwiękochłonnym, które łączy doskonałe parametry izolacyjności dźwiękowej z wymogami bezpieczeństwa i dobrym poziomem doświetlenia wnętrz światłem dziennym. Zakładany dla danego projektu poziom dźwiękochłonności można uzyskać łącząc dwie lub więcej tafli szkła o zróżnicowanej grubości jedną lub kilkoma warstwami folii akustycznej o minimalnej grubości 0,76 mm. Zastosowanie szyb zespolonych o bardzo wysokiej wartości współczynnika tłumienia hałasu Rw (do ponad 50 dB) z wykorzystaniem szkła Pilkington OptiphonTM pozwala ograniczyć nawet największy huk.

„Poziom hałasu w krajach Europy Zachodniej jest oceniany przez Światową Organizację Zdrowia jako drugi, po zanieczyszczeniu powietrza, czynnik o najbardziej negatywnym wpływie na zdrowie człowieka. Ciągle zwiększające się natężenie ruchu drogowego i powietrznego, rozwój autostrad, hałas generowany przez pociągi czy fabryki może być bardzo szkodliwy. Dlatego tak ważne jest stosowanie rozwiązań pozwalających w skuteczny i efektywny sposób ograniczyć poziom hałasu, na który jesteśmy na co dzień narażeni. W przypadku szyb takim rozwiązaniem jest dźwiękochłonne szkło Pilkington OptiphonTM sprawdzające się zarówno w przeszkleniach zewnętrznych, jak i wewnętrznych" - mówi Andy McDowell, Dyrektor Handlowy, Pilkington United Kingdom Limited.

„Szkło Pilkington OptiphonTM zasłużyło na nasze wyróżnienie" - komentuje Poppy Elliot, Dyrektor Zarządzający Quiet Mark. „Dźwiękochłonne właściwości tego szkła doskonale wpisały się w koncepcję naszego modelowego domu prezentowanego na wystawie Ideal Home Show. Goście zwiedzający Quiet House zauważyli ogromną różnicę między poziomem hałasu wewnątrz pomieszczeń, z przeszkleniami od podłogi do sufitu ze szkła Pilkington OptiphonTM, a natężeniem hałasu na zewnątrz."

Szkło Pilkington OptiphonTM można stosować w przeszkleniach pojedynczych lub w postaci szyb zespolonych. W tym drugim przypadku szkło dźwiękochłonne można łączyć z innymi produktami marki Pilkington dla uzyskania dodatkowych funkcji np. ochrony przed słońcem, izolacji termicznej, właściwości samoczyszczących itd. 

Znak Jakości Akustycznej (Quiet Mark) to wyróżnienie ustanowione w 2012 r. przez Towarzystwo ds. Ograniczania Hałasu (Noise Abatement Society). Nagroda jest przyznawana produktom i rozwiązaniom, które zapewniają komfort akustyczny w gospodarstwie domowym i redukują negatywny wpływ hałasu na ludzkie zdrowie. Koncepcja utworzenia takiego wyróżnienia powstała w efekcie skarg na nadmierny poziom hałasu generowany przez sprzęt gospodarstwa domowego zgłaszanych przez brytyjską opinię publiczną na prowadzoną przez Towarzystwo całodobową infolinię. Swoje produkty i rozwiązania do konkursu „Quiet Mark" zgłosiło dotychczas ponad 40 globalnych marek, takich jak: AEG Electrolux, LG, Lexus, Panasonic, Philips, Samsung i Whirpool w ponad 30 kategoriach produktowych. Znak Jakości Akustycznej jest przyznawany w konsultacji z ekspertami z brytyjskiego Stowarzyszenia Konsultantów ds. Akustyki (The Association of Noise Consultants).

Więcej informacji: http://www.quietmark.com/, http://www.quietmark.com/2013/11/11/optiphon/

Towarzystwo ds. Ograniczania Hałasu (Noise Abatement Society) zostało utworzone w 1959 r. przez Johna Connell'ego, który z sukcesem lobbował w parlamencie brytyjskim na rzecz przyjętej w 1960 r. Ustawy o Ograniczeniu Hałasu. Obecnie Towarzystwo prowadzi wiele projektów i kampanii edukacyjnych, których celem jest poprawa komfortu akustycznego (np. całodobowa infolinia, kampania Kochaj Swoje Uszy (Love Your Ears) czy inicjatywa Ciche Życie (A Quiet Life)). Towarzystwo współpracuje z przedstawicielami firm produkcyjnych (aby zachęcić ich do produkcji „cichszych" wyrobów), środowisk akademickich i naukowych (aby określić problemy w obszarze akustyki i poszukiwać ich rozwiązań) oraz z przedstawicielami władz (aby dostosować prawo do konieczności ograniczania poziomu hałasu w życiu publicznym).

Więcej informacji: http://noiseabatementsociety.com/



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington