PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-02-21
OKNOPLAST supermarką
OKNOPLAST zdobył tytuł Created in Poland Superbrands 2013/2014, przyznawany najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Nagroda jest potwierdzeniem wysokiej pozycji, jaką firma zajmuje w oczach konsumentów.

OKNOPLAST znalazł się w elitarnym gronie najlepiej rozpoznawalnych marek na rynku polskim - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia. Spółka, według danych firmy Nielsen, jest też najbardziej znaną marką okien PVC - najwyższe wskazania spontanicznie jak i wspomagane listą marek, kształtujące się na poziomie 71%. Jest to wynik lepszy o 28 punktów procentowych od drugiej w kolejności marki okiennej.


OKNOPLAST pozostaje liderem kategorii wśród producentów okien zarówno pod względem znajomości marki, jak i preferencji zakupu. Firma z wynikiem 24% deklarujących wybór marki w ciągu ostatniego roku mocno zdystansowała na tym polu konkurencję. Jest to wynik trzykrotnie lepszy od firmy, która uplasowała się na drugim miejscu. Jeszcze większy dystans dzieli OKOPLAST od pozostałych graczy na rynku pod względem odsetka osób planujących zakup okien w najbliższym półroczu - aż 29% ankietowanych wskazuje na OKNOPLAST, co stanowi różnicę 18 punktów procentowych od kolejnej najczęściej wskazywanej przez respondentów marki okiennej.

„Każdy głupi potrafi zawierać transakcje handlowe, ale trzeba geniuszu, wiary i wytrwałości by stworzyć markę" - mawiał guru reklamy David Ogilvy. Tytuł Created in Poland Superbrands świadczy dobitnie o przynależności firmy do elitarnego grona najsilniejszych marek, bo dostają go marki, które pozytywnie przejdą proces certyfikacji - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu w OKNOPLAST.

Początkowa lista marek opracowana przez Superbrands oraz ARC Rynek i Opinia na podstawie badań rynku zawierała ponad 2 tysiące marek. Marki poddane zostały badaniu konsumentów, w którym zmierzona została wspomagana znajomość marki oraz jej wizerunek. Następnie specjaliści z Rady Marek Superbrands ocenili wizerunkową siłę wyróżnionych marek w odniesieniu do polskiego rynku. Celem Procesu Certyfikacji, było wyłonienie tych polskich marek, które wypracowały najlepszy wizerunek w oczach konsumentów. Niektórym z nich, w tym firmie OKNOPLAST, przyznano także dodatkowe tytuły Created in Poland Superbrands (tytuł Created in Poland otrzymują marki z polskim rodowodem, których strategię wypracowali polscy specjaliści).

OKNOPLAST to firma o silnej renomie, co więcej - ponad 70 procent naszych klientów pochodzi z polecenia. Takie wyniki notują tylko najsilniejsze marki. To także zasługa podejścia firmy - otóż nasza rola nie kończy się na produkcji okien, ale na profesjonalnym wsparciu klienta na każdym etapie użytkowania naszych produktów - mówi Grzegorz Filipek. Pozycja ta była wypracowywana przez 20-lat, poprzez konsekwentnie realizowaną strategię marketingową, na którą składa się jakość bez kompromisów, prestiż, design produktów oraz innowacyjność. Spółka obecnie ma ponad 1800 salonów w całej Europie.

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez nagradzanie marek, które - dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują - osiągnęły rynkowy sukces. Obecnie działa ona w 87 krajach. W Polsce odbyło się już siedem edycji projektu Superbrands.

Nielsen to globalny lider badań i informacji rynkowych.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast