PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-06-03
Prestiżowe nagrody dla Oknoplast
Wręczenie statuetek Lider Rynku i certyfikatów EuroLeader miało miejsce na Gali 29 maja w warszawskim hotelu Sheraton.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Miniony tydzień obfitował w ważne wydarzenia dla OKNOPLAST. Firma zdobyła aż trzy, cieszące się uznaniem nagrody - Superbrands, Lider Rynku i Euro Leader. Tytuły te potwierdziły pozycję przedsiębiorstwa w czołówce europejskich producentów.

Oknoplast w bieżącym roku obchodzi 20-lecie działalności. Firma powstała jako rodzinny zakład, dziś natomiast jest obecna na 10 rynkach, zatrudnia 1250 osób. Wartość sprzedaży zagranicznej Oknoplast w 2013 roku wyniosła ponad 290 mln złotych, co czyni z firmy największego polskiego eksportera w branży okien PVC pod względem obrotu. Spółka zdobyła tytuł Created in Poland Superbrands 2013/2014, który stanowi dowód zaufania, jakim klienci darzą Oknoplast.


Nagrody Superbrands przyznawane są na podstawie ogólnopolskiego badania reputacji marek, prowadzonego przez Instytut ARC Rynek i Opinia. Program ma na celu wyróżnienie najbardziej rozpoznawalnych i cenionych przez konsumentów marek. Ostatecznej weryfikacji dokonuje Rada Marek Superbrands, która ocenia siłę wizerunkową wskazanych przez respondentów marek. Firma Oknoplast otrzymała tytuł Created in Poland Superbrands 2013/2014 dla marek z polskim rodowodem odnoszących sukcesy marketingowe. Wręczenie statuetek odbyło się podczas uroczystej Gali 27 maja w Ufficio Primo w Warszawie.

Tytuł Created in Poland Superbrands jest dla nas znaczącym wyróżnieniem. Od początku działalności stawiamy na wysoką jakość, oferujemy pełną opiekę pozakupową oraz fachowe doradztwo. Wychodzimy bowiem z założenia, że tylko tak będziemy w stanie zasłużyć na zaufanie klientów. Oczywiście prowadzimy też aktywne działania marketingowe dostosowane do specyfiki każdego rynku, na którym jesteśmy obecni. Zdobyta nagroda to najlepszy dowód, że nasza strategia jest skuteczna - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu z OKNOPLAST.


Fot. K. Rainka

Druga część tygodnia przyniosła OKNOPLAST aż dwa tytuły - Lider Rynku oraz Euro Leader 2014. W konkursie wyłaniane są przedsiębiorstwa o silnej pozycji rynkowej. Zgłoszenia przyjmowane są w kategoriach firma, produkt i usługa. Ich weryfikacji dokonuje Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Dr hab. Marka Zina. Poza poszczególnymi produktami czy usługami, jury ocenia także wyniki finansowe kandydatów. Wyróżniający się laureaci tytułu Lider Rynku nagradzani są także certyfikatem Euro Leader.

Firma Oknoplast nagrody te zdobywa nieprzerwanie już od 2008 roku. W ostatniej, zakończonej właśnie edycji wyróżniony został innowacyjny produkt - okno energooszczędne Winergetic Premium Passive. Model ten to pierwsze na polskim rynku okno PVC, w którym jako materiał izolacyjny wykorzystany został aerożel. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego wzmocnienia Space Block, okno może być z powodzeniem montowane w budynkach pasywnych.


Wręczenie statuetek Lider Rynku i certyfikatów EuroLeader miało miejsce na Gali 29 maja w warszawskim hotelu Sheraton.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast