Nowy typ wysokoselektywnego szkła przeciwsłonecznego: Pilkington SuncoolTM 60/31 wyróżnia się bardzo niską refleksyjnością. Współczynnik odbicia światła na poziomie 11% idzie w parze z niską przepuszczalnością energii słonecznej, wysoką przepuszczalnością światła i niskim współczynnikiem przenikania ciepła. Nowe szkło znakomicie nadaje się do neutralnych przeszklonych fasad o niskiej refleksyjności i doskonałych parametrach świetlnych i energetycznych.
Grupa wysokoselektywnych szkieł przeciwsłonecznych Pilkington SuncoolTM to kilkanaście produktów zapewniających skuteczną ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem. Do tego bogatego asortymentu dołącza teraz nowy produkt - szkło Pilkington SuncoolTM 60/31, które odpowiada na zapotrzebowanie rynku w zakresie wysokoselektywnych szkieł przeciwsłonecznych o obniżonej refleksyjności. Nowe szkło o współczynniku odbicia światła LR = 11% zastępuje swojego poprzednika: szkło Pilkington SuncoolTM 60/30 o refleksyjności na poziomie 19%. Niski poziom odbicia światła szkła Pilkington SuncoolTM 60/31 przekłada się z jednej strony na dobre doświetlenie wnętrz światłem dziennym, z drugiej zaś na „neutralność" szklanych elewacji.
Jednocześnie
nowe szkło przeciwsłoneczne Pilkington SuncoolTM 60/31 charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami
świetlnymi i energetycznymi. Posiada wysoką przepuszczalność światła
LT = 60%, niską przepuszczalność energii słonecznej g = 32%
i niski współczynnik przenikania ciepła Ug = 1,0 W/m2K.
Dzięki takim właściwościom zastosowanie szkła Pilkington SuncoolTM 60/31 zapewnia efektywną ochronę przed słońcem
i dobrą izolacyjność cieplną przy jednoczesnym dostępie dużej ilości światła
dziennego do pomieszczeń.
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington