PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-08-25
OKNOPLAST ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014
Znaczącym powodem zwiększenia dynamiki sprzedaży w stosunku rok do roku było poszerzenie oferty m.in. o stolarkę ALUHAUS i WnD ...

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Grupa OKNOPLAST, czołowy producent stolarki PVC w Europie, zwiększyła w pierwszym półroczu 2014 r. swoją sprzedaż aż o 15% w stosunku do ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego rosnąca wartość eksportu firmy oraz zróżnicowanie oferty produktowej, co było możliwe po utworzeniu w ubiegłym roku dwóch nowych marek skierowanych na różne segmenty rynku - ALUHAUS i WnD.

Silna pozycja w Europie

Na tak dobre wyniki sprzedaży ma wpływ przede wszystkim silna pozycja spółki za granicą. W zeszłym roku obroty grupy OKNOPLAST wyniosły 450 mln zł, a wartość sprzedaży eksportowej osiągnęła kwotę 290 mln zł. Tym samym krakowski producent okien zdystansował następną w kolejności firmę z branży stolarki PVC, która w 2013 wyeksportowała okna za około 190 mln złotych. Wartość eksportu firmy to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Pod tym względem firma OKNOPLAST jest zatem największym eksporterem w Polsce, a dzięki rosnącej reputacji na rynkach zagranicznych nie musi konkurować cenami z lokalnymi producentami (we Włoszech produkty OKNOPLAST są nawet o 10 proc. droższe niż włoskich producentów).

Międzynarodowa sieć sprzedaży

Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa otworzyła ponad 200 partnerskich salonów sprzedaży w Europie. Tym samym pod marką OKNOPLAST funkcjonuje już ponad 1800 zagranicznych salonów. Najwięcej jest ich we Włoszech - ponad 560. Rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa wynosi 25 proc. i nadal rośnie. Firma mocno rozwija również sprzedaż na rynku niemieckim, gdzie posiada 300 salonów oraz francuskim, na którym liczba biur sprzedaży wzrosła do 500. Liczba partnerów handlowych rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie OKNOPLAST ma już 180 punków sprzedaży.

Odpowiedź na oczekiwania rynku

Znaczącym powodem zwiększenia dynamiki sprzedaży w stosunku rok do roku było poszerzenie oferty m.in. o stolarkę ALUHAUS i WnD, dzięki którym możliwe stało się pozyskanie klientów z nowych dla firmy segmentów rynku. ALUHAUS to 17 lat doświadczenia w produkcji stolarki Aluminium, bogate know-how i kadra wysoko wyspecjalizowanych konstruktorów. W pierwszym roku funkcjonowania firmy (2013) sprzedaż eksportowa wyniosła 65%. W tym roku już 75% obrotów tej marki ma stanowić eksport.

Dalszą segmentację rynku w Grupie OKNOPLAST, która wpłynęła na tak dynamiczny wzrost jej obrotów w pierwszym półroczu tego roku, umożliwiło nabycie majątku do produkcji okien PVC pod Łodzią, składającego się z dwóch tysięcy metrów kwadratowych hal produkcyjnych i utworzenie firmy WnD, produkującej okna z segmentu Premium. WnD to nowatorski projekt na rynku okiennym, czerpiący najlepsze wzorce od spółki matki - firmy OKNOPLAST. Od uruchomienia produkcji - we wrześniu 2012 roku - firma ta dynamicznie rozwija sieć sprzedaży na europejskich rynkach zbytu. Wszystko za sprawą odpowiednio skomponowanej oferty, dobranej pod gusta i specyficzne potrzeby klientów z różnych krajów. Firma ta łączy w sobie wysoką jakość w konkurencyjnych cenach. W swoim segmencie rynkowym WnD wyznacza wysokie standardy jakości, terminowości oraz najwyższy poziom obsługi klienta. Siedziba firmy WnD mieści się w Rąbieniu pod Łodzią. Tu zlokalizowane jest biuro oraz hale produkcyjne i magazyny o łącznej powierzchni ponad 13 000 m². Moce produkcyjne WnD to 470 tysięcy okien rocznie.

Docenieni przez branżę i konsumentów

Wysoka jakość produktów oraz zaufanie klientów potwierdzają liczne nagrody przyznawane rokrocznie w prestiżowych konkursach branżowych. Sama marka OKNOPLAST znalazła się w elitarnym gronie marek o najlepszym wizerunku w oczach polskich konsumentów, potwierdzonym tytułem Superbrands 2013/2014. W tym roku otrzymała też tytuł Złotej Budowlanej Marki Roku, pozostając liderem na tle konkurencji pod względem marek najczęściej wybieranych przez polskie firmy wykonawcze w kategorii okna elewacyjne. Z kolei marka ALUHAUS została doceniona w konkursie Ekskluzywna Stolarka VIP za linię drzwi Elite o unikalnym designie i zaawansowanych technologiach.




OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast