PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-09-23
OKNOPLAST nagrodzony Diamentem Stolarki 2014
Okno Winergetic Premium Passive firmy OKNOPLAST zdobyło tytuł Diament Stolarki 2014 za najciekawszy design i najbardziej nowatorski ...

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Okno Winergetic Premium Passive firmy OKNOPLAST zdobyło tytuł Diament Stolarki 2014 za najciekawszy design i najbardziej nowatorski projekt w kategorii okna PCW. Wyróżnienie to zostało przyznane w ramach konkursu Wzorniczego Diamenty Stolarki podczas Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build 2014, które odbyły się w dniach 18-20 września br. w Warszawie.

Konkurs Diamenty Stolarki 2014 został przygotowany przez redakcję miesięcznika Forum Branżowe tworzonego przez fachowców z branży stolarki otworowej oraz gospodarza Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build. Organizatorzy konkursu postanowili docenić producentów stolarki, tworzących ciekawe i nowatorskie produkty w sześciu różnych kategoriach. Pierwszy etap konkursu polegał na głosowaniu internautów, w wyniku czego wyłoniono po dwóch finalistów z każdej kategorii. W trakcie targów Warsaw Build Komisja Konkursowa złożona z przedstawicieli organizatorów targów, redakcji magazynu Forum Branżowe oraz grupy Sztuka Architektury wybrali zwycięzców z każdej kategorii, którzy otrzymali tytuł Diamentu Stolarki 2014.

Jesteśmy bardzo dumni ze zdobycia tytuł Diament Stolarki 2014. Szczególnie ważne jest dla nas to, że w pierwszym etapie konkursu głosowali internauci czyli odbiorcy naszych rozwiązań. Jak widać nagrodzony produkt, w którym wykorzystano aerożel jako materiał izolacyjny zyskał duże uznanie w oczach klientów. Dotychczas materiał ten wykorzystywany był w lotnictwie i przy budowie statków oraz skafandrów kosmicznych. Aerożel jest materiałem  o najmniejszym dla ciał stałych współczynniku przewodzenia ciepła. Okna Winergetic Premium Passive mogą być z powodzeniem stosowane w domach pasywnych, nawet jako duże, otwierane przeszklenia - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor ds. Marketingu OKNOPLAST.

OKNOPLAST wyposażył pasywny model okna Winergetic Premium Passive w barierę termiczną SpaceBlock, którą można stosować w budownictwie energooszczędnymi i pasywnym. Produkt ten stanowi połączenie wysokich parametrów termoizolacyjnych oraz wyjątkowego wzornictwa i funkcjonalności. Winergetic Premium Passive posiada elegancką, zaokrągloną do zewnętrznej strony linie profilu oraz okucia z linii dESIGN+, które zostały opracowane wspólnie ze znanym studiem projektowym KISKA, tworzącym m.in. dla Audi, KTM czy Hondy.

 


Wypowiedź ekspercka

 

W dzisiejszym budownictwie panuje trend by materiały, które są wykorzystywane do budowy i remontów posiadały dobre parametry termoizolacyjne. Producenci materiałów starają się zapewnić inwestorom wyroby ograniczające ucieczkę ciepła z wnętrza budynków. Tę tendencję można również zaobserwować wśród firm stolarki otworowej. Nowoczesne konstrukcje profili okien czy niewykorzystywane wcześniej materiały izolacyjne to coraz powszechniejsze rozwiązania stosowane w modelach okien, drzwi czy też bram.

W gronie firm, które starają się proponować konsumentom nowoczesne produkty jest również OKNOPLAST. Okno Winergetic Premium Passive jest jednym z najnowocześniejszych produktów stolarki okiennej na polskim i europejskim rynku. Trafiło ono do oferty firmy na początku 2013 roku. Model ten jest wyposażony w innowacyjną blokadę termiczną SpaceBlock, która składa się z aerożelu w ramie, natomiast w skrzydle zamontowano piankę poliuretanową. Aerożel jest materiałem o najmniejszym dla ciał stałych współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,017 W/(m2K). Winergetic Premium Passive posiada również 7-komorowy profil ramy w klasie A o szerokości zabudowy 82 mm i autorski profil skrzydła o szerokości zabudowy 93 mm. Okno może być stosowane w budynkach nowopowstających, jak również w starszych, modernizowanych obiektach. 

W oknie zastosowano nowoczesny pakiet szybowy 4 Xglass o współczynniku przenikalności cieplnej Ug=0,5, oferujący 4 korzyści dla użytkownika. Są to m.in. lepsza przejrzystość, eliminująca tzw. efekt „brudnych firanek" czy jeszcze lepsza izolacyjność akustyczna okna Rw=36dB dzięki czemu do wnętrza budynku nie przedostają się odgłosy z zewnątrz. W opcji dostępne są także trzykomorowe pakiety szybowe, mogą być wypełnione dwoma rodzajami gazów szlachetnych - argonem lub kryptonem, dzięki czemu współczynnik przenikania ciepła wynosi nawet Ug=0,3 W/m2K. Zastosowanie bariery termicznej SpaceBlock i pakietu szybowego o Ug =0,3 pozwala na osiągnięcie przez okno rewelacyjnego poziomu współczynnika przenikalności cieplnej Uw=0,6 W/m2K. Zastosowany system uszczelek środkowych w ramie i skrzydle również poprawia atrybuty energooszczędne okna.

Poza wysokimi właściwościami użytkowymi Winergetic Premium Passive posiada estetyczne wykończenia w postaci okuć z linii dESIGN+, które zostały opracowane wspólnie ze znanym studiem projektowym KISKA, tworzącym m.in. dla Audi, KTM czy Hondy. Ergonomiczny kształt klamek, które zostały wydłużone o 20 proc., zwiększa wygodę użytkowania. Poprzez zastosowanie 2 zaczepów Safety Plus okno zapewnia solidną zaporę antywyważeniową na wypadek, gdyby ktoś nieproszony chciał się dostać do środka. Wraz z czopami i.S (intelligente Sicherheit - inteligentne zabezpieczenie) tworzą tzw. bezpieczne punkty, działające na zasadzie rygli, a także zapewniają lekką pracę okucia.

Zalety okna Winergetic Premium Passive zostały już wielokrotnie docenione przez ekspertów zasiadających w kapitułach wielu znaczących nagród jak Teraz Polska, Top Builder, Lider Rynku czy najnowszej nagrody Diamenty Stolarki 2014.

Hubert Rudzki,
Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej PL i CEE
OKNOPLAST

 



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast