PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2014-11-12
OKNOPLAST – firma, która spełnia marzenia
Działania typu CSR stają się powoli standardem wśród polskich przedsiębiorców. Coraz więcej firm z różnych dziedzin angażuje się w akcje o charakterze prospołecznym.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Działania typu CSR stają się powoli standardem wśród polskich przedsiębiorców. Coraz więcej firm z różnych dziedzin angażuje się w akcje o charakterze prospołecznym. W branży stolarki otworowej dobrym przykładem jest aktywność na tym polu firmy OKNOPLAST.

Wyjazd na mecz Interu Mediolan, dofinansowanie leczenia czy wspieranie rozwoju najmłodszych to  tylko niektóre z działań o charakterze filantropijnym firmy OKNOPLAST, w której polityka społecznej odpowiedzialności biznesu od początku wpisana jest w strategię działania. Przedsiębiorstwo należące do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi PVC w Europie wspiera różne lokalne przedsięwzięcia i angażuje się w inicjatywy ważne społecznie.

Profilaktyka antynowotworowa - naturalny wybór

W ostatnim czasie OKNOPLAST wsparł jako oficjalny partner kampanię Rak.To się leczy!, mającą na celu promocję profilaktyki nowotworowej poprzez ukazywanie pozytywnych przykładów walki z chorobą. Celem akcji jest nakłonienie Polaków do badań, a także przekonanie ich, że rak jest chorobą, którą można skutecznie leczyć. Kampania pragnie także obalić szkodliwe stereotypy związane z rakiem, przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Tegoroczną gwiazdą muzyczną wspierającą swoim wizerunkiem akcję Rak.To się leczy! był światowej sławy trębacz jazzowy, Chris Botti.

Marzenia, które zasługują na spełnienie

OKNOPLAST angażuje się nie tylko w działania zwracające uwagę na profilaktykę, wspiera również osoby już dotknięte chorobą. Dzięki połączeniu sił z Fundacją Mam Marzenie, udaje się spełniać marzenia osób cierpiących, tak aby choć na chwilę oderwać je od codziennych problemów.

Ciuch w Ruch

Innym przejawem filantropii firmy OKNOPLAST jest zaangażowanie w inicjatywę CIUCH W RUCH. Jest to akcja o charakterze charytatywno-ekologicznym, promująca postawę proekologiczną oraz wspomagająca finansowo podopiecznych Fundacji Anny Dymnej Mimo wszystko. Polega ona na organizowaniu zbiórek zużytych ubrań, butów i zabawek na terenie firmy w specjalnie przygotowanych do tego celu pojemnikach.

Wychowanie. Sport. Terapia.

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym, zwłaszcza najmłodszym. Wśród organizacji, które zajmują szczególne miejsce w prospołecznej aktywności OKNOPLAST jest Stowarzyszenie SIEMACHA. Jest to jedna z największych w Polsce organizacji charytatywnych, która od ponad dwudziestu lat pomaga dzieciom i młodzieży, będących w trudnej sytuacji. Stowarzyszenie angażuje wychowanków w długotrwałe projekty edukacyjne i kulturalne, pomagając im zdobyć umiejętności zawodowe i społeczne dzięki starannej syntezie wychowania, sportu i terapii. Dzięki temu młodzi ludzie zdobywają kompetencje niezbędne w dorosłym życiu, wyrównując w ten sposób swoje szanse.

Od początku swojej działalności OKNOPLAST wspiera inicjatywy społeczne. Ze Stowarzyszeniem SIEMACHA współpracujemy już od wielu lat. Wiemy bowiem, jak ważna jest mądra pomoc, którą niesie organizacja - nie tylko doraźna, ale właśnie ta długoterminowa, pozwalająca wychowankom na realną poprawę swojej sytuacji - mówi Mikołaj Placek, Prezes OKNOPLAST. Firma wspiera Stowarzyszenie finansowo, fundując między innymi wakacje dla najmłodszych podopiecznych czy remontując pomieszczenia placówek.

Nie tylko sponsoring sportowy

OKNOPLAST wspiera również jako oficjalny partner Akademię Sportu Progress. Jej powstanie jest efektem współpracy Jerzego Dudka ze Stowarzyszeniem SIEMACHA. Celem tego przedsięwzięcia poza szkoleniem sportowym dzieci i młodzieży, jest kształtowanie charakterów podopiecznych. W Akademii ćwiczy już ponad 300 uczniów w wieku od 6 do 15 lat, w 3 sekcjach: piłkarskiej, pływackiej i tenisa stołowego. Jerzy Dudek w miarę możliwości będzie prowadził cześć zajęć z młodzieżą w ramach Akademii.

Brat Naszego Boga i konkurs muzyczny

W ramach działań o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu OKNOPLAST angażuje się  również w wydarzenia kulturalne. Wśród tego rodzaju inicjatyw firma sponsorowała przedstawienie teatralne Brat Naszego Boga, przygotowane przez osoby niepełnosprawne.

Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi inicjatywami społecznymi OKNOPAST, jakie znaleźć można  na stronie http://www.oknoplast.com.pl/o-firmie/filantropia.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast