PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2014-11-27
Szklane salony samochodowe – prestiż i elegancja światowych marek
Duże przeszklone witryny to nieodłączny element designu salonów samochodowych, gdzie liczy się przede wszystkim ekspozycja pojazdów.

Pilkington IGP Sp. z o.o.
ul. Wołoska 18
02-675 Warszawa

tel. 22 548 75 01
fax 22 548 75 55
igp@pl.nsg.com
www.pilkington.pl

» więcej o firmie

Duża ilość przeszkleń w salonach samochodowych to przemyślany zabieg architektoniczny, który oprócz efektów wizualnych ma wpływ na decyzje klientów. Odpowiednio dobrane szkło umożliwia właściwą ekspozycję i oświetlenie pojazdów, podkreślając walory eksponowanych modeli.

Przeszklenie elewacji salonów samochodowych to doskonały sposób na prezentację najnowszych modeli aut. Szklane, wielkoformatowe witryny zapewniają świetną ekspozycję pojazdów i z daleka przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Przestronne i jasne wnętrza salonów samochodowych zachęcają do wejścia, a komfortowe warunki we wnętrzach sprzyjają podejmowaniu decyzji zakupowych. „Przy projektowaniu fasad salonów samochodowych należy wziąć pod uwagę przede wszystkim odpowiednią ekspozycję pojazdów. Kluczowe znaczenie mają tu również takie walory jak bezpieczeństwo użytkowania, optymalna temperatura we wnętrzach czy estetyka fasady, pozwalająca wyróżnić obiekt na tle otaczającej go przestrzeni" - mówi Szymon Piróg, Doradca Techniczny Pilkington Polska. Na mapie Polski można znaleźć kilkanaście salonów samochodowych ze szkłem marki Pilkington. Są to m.in. salon Honda w Warszawie, salon DAF w Trzcianie k. Rzeszowa i salon Toyota Chodzeń w Piasecznie.


fot. Pilkington

W salonie Hondy - bezpiecznie i ciepło

Pełnej wysokości przeszklenia elewacji od podłogi do sufitu to znak rozpoznawczy salonu Hondy przy ul. Arkuszowej w Warszawie. Takie przeszklenia z jednej strony gwarantują doskonałą prezentację pojazdów, z drugiej zaś stanowią wyzwanie z perspektywy zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego komfortu cieplnego.

Aby spełnić te wymagania w wielkoformatowych przeszkleniach salonu japońskiej marki użyto szyb zespolonych Pilkington InsulightTM Protect ze szkłem laminowanym z powłoką niskoemisyjną Pilkington OptilamTM Therm S1 od wewnątrz i szkłem hartowanym Pilkington OptifloatTM Clear T od zewnątrz. „Szkło laminowane jest szkłem bezpiecznym. W wypadku uderzenia szkło pęka, ale dzięki folii PVB zalaminowanej między taflami szkła, odłamki nie rozsypują się, co minimalizuje ryzyko zranienia. Z kolei szkło hartowane użyte od zewnątrz zapewnia podwyższoną odporność na uderzenia i naprężenia termiczne" - wyjaśnia Szymon Piróg. Ze względu na wysokość przeszkleń od podłogi do sufitu w salonie Hondy użyto szkła laminowanego Pilkington OptilamTM Therm S1 o grubości 8,8 mm, które spełnia wymagania bezpieczeństwa w klasie 1(B)1 i wymagania ochrony w klasie P2A. Poza gwarancją bezpieczeństwa, szkło laminowane zapewniło również dobre właściwości tłumienia hałasu. Bezpieczne szkło pojawia się również we wnętrzu salonu Hondy w postaci ściany oddzielającej część ekspozycyjną od części administracyjnej.

Optymalny komfort cieplny wnętrz salonu Hondy zapewnia powłoka niskoemisyjna Pilkington OptithermTM S1 naniesiona na szkło laminowane. Niewidoczna dla oka powłoka niskoemisyjna redukuje straty ciepła i zużycie energii dzięki mechanizmowi odbijania z powrotem do budynku energii długofalowej (generowanej przez systemy grzewcze, oświetlenie i użytkowników pomieszczeń) oraz przepuszczania energii krótkofalowej emitowanej przez słońce. Przeszklenia fasadowe salonu Hondy charakteryzują się bardzo dobrym współczynnikiem przenikania ciepła Ug na poziomie 1,0 W/m2K, co zapewnia doskonałą izolację cieplną.


fot. Pilkington

W salonie DAF - komfortowo i kolorowo  

Salon samochodów ciężarowych DAF w Trzcianie k. Rzeszowa na pierwszy rzut oka zwraca uwagę kolorystyką szklanej elewacji. „Zgodnie z intencją inwestora bryła salonu miała być możliwie transparentna, utrzymana w niebieskiej firmowej kolorystyce DAF, stąd zastosowanie przeciwsłonecznego szkła barwionego w masie Pilkington Arctic BlueTM o chłodnym niebieskim odcieniu. Aby uzyskać efekt maksymalnej transparentności, zdecydowaliśmy o użyciu wyjątkowo dużych rozmiarów szklanych tafli: 175 x 400 cm" - wyjaśnia architekt Krzysztof Lidwin, autor projektu z krakowskiej pracowni Archigraph.

Zastosowanie szkła przeciwsłonecznego było podyktowane także położeniem budynku względem stron świata. „Część ekspozycyjna salonu znajduje się od strony południowej, jest więc szczególnie narażona na zbyt duże zyski cieplne" - tłumaczy Krzysztof Lidwin. Szyby zespolone Pilkington InsulightTM Sun z hartowanym szkłem przeciwsłonecznym Pilkington Arctic BlueTM T zapewniają ochronę przed przegrzewaniem się wnętrz, wykorzystując mechanizm absorpcji energii słonecznej (całkowita przepuszczalność energii słonecznej g wynosi 32%). Wysoki stopień absorpcji energii słonecznej sprawia, że szkło Pilkington Arctic BlueTM może być narażone na pękanie pod wpływem naprężeń termicznych. Aby wyeliminować to ryzyko przeciwsłoneczne szkło barwione w masie poddano procesowi hartowania. Hartowanie zwiększyło również wytrzymałość mechaniczną wielkoformatowych tafli szkła.

Duże wymiary szyb (175 x 400 cm) użytych do przeszkleń salonu DAF wiązały się także z koniecznością zastosowania od wewnątrz bezpiecznego szkła laminowanego. Na szkło laminowane naniesiona została powłoka niskoemisyjna Pilkington OptithermTM S3, która zapobiega ucieczce ciepła z wnętrza budynku w chłodniejszych miesiącach.

W salonie Toyoty - atrakcyjnie i oryginalnie

Dla uzyskania atrakcyjnego efektu wizualnego, inwestorzy i projektanci salonów samochodowych często sięgają po elementy dekoracyjne. W salonie Toyota Chodzeń w Piasecznie, skorzystano ze szklanych paneli dekoracyjnych Pilkington Spandrel Glass Emaliowany. Południową i zachodnią fasadę zdobi szkło dekoracyjne pokryte emalią ceramiczną w kolorze białym RAL 9016. Białe panele nadają bryle salonu ciekawy efekt wizualny i unikatowy charakter.

Duże przeszklone witryny to nieodłączny element designu salonów samochodowych, gdzie liczy się przede wszystkim ekspozycja pojazdów. Dzięki postępom w technologii produkcji i przetwórstwa szkła, wielkoformatowe witryny nie służą dziś wyłącznie do prezentacji pojazdów, ale pełnią także wiele dodatkowych funkcji. Eleganckie i nowoczesne przeszklenia idealnie korespondują z prestiżem największych światowych marek, zaawansowaniem technologicznym pojazdów, ich estetyką i funkcjonalnością.



Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington