PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE
2015-09-24
OKNOPLAST zmienia się i spogląda w przyszłość
Oknoplast słynie z produktów eleganckich, funkcjonalnych i wykonanych z zachowaniem najwyższej jakości.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

Alfred Hitchcock, reżyser znany z mistrzowskiej techniki budowania napięcia twierdził, że dobry film zaczyna się od trzęsienia ziemi, po czym napięcie powinno nieprzerwanie rosnąć. Tę zasadę zaobserwować można również w biznesie. Odkąd Oknoplast zaprezentował w kwietniu nowe okno w czasie show z wykorzystaniem zabytkowego samolotu, nie przestaje zaskakiwać. Tym razem nową odsłonę zyskała identyfikacja wizualna marki. Równoczesny start pierwszej tak nowoczesnej strony internetowej w branży i ogłoszenie nowego hasła przewodniego „Spójrz w przyszłość" to znak, że podkrakowskie przedsiębiorstwo znowu postanowiło zaskoczyć.

Oknoplast słynie z produktów eleganckich, funkcjonalnych i wykonanych z zachowaniem najwyższej jakości. O przewadze konkurencyjnej firmy decydują zarówno liczne innowacje, które obecnie funkcjonują jako standardy w branży okiennej, jak i niezwykle dizajnerskie produkty. Najlepiej świadczy o tym sukces firmy wśród Włochów, znanych z wyszukanego i wymagającego gustu. Konsekwentnym odzwierciedleniem tych wartości jest nowa identyfikacja wizualna lidera w branży stolarki otworowej.


Nowe logo i nowe hasło przewodnie

To właśnie nowa identyfikacja wizualna przykuwa uwagę zaraz po wejściu na stronę Oknoplast. Znajduje się na niej logotyp firmy w zmienionej, bardziej eleganckiej kolorystyce. Hasło przewodnie „Wybierz eksperta" zastąpiono zaś nowym: „Spójrz w przyszłość". Czy znaczy to, że Oknoplast rezygnuje ze swojej eksperckości? Wręcz przeciwnie - hasło to, spójne z polityką komunikacyjną firmy jeszcze mocniej akcentuje innowacyjny charakter jej rozwiązań oraz rolę trendsettera w branży. Zwraca tym samym uwagę na fakt, że Oknoplast stawia na najnowsze technologie komunikacyjne, dzięki czemu jest zawsze o krok przed konkurencją. Hasło „Spójrz w przyszłość" podkreśla także wizjonerski charakter marki; to, że odwołuje się ona do wyobraźni klientów i ich marzeń dotyczących przyszłości.

Zgodnie z najnowszymi trendami

Już na pierwszy rzut oka widać, że w nowej odsłonie serwis internetowy Oknoplast wyróżnia się na tle innych stron w branży. Połączenie wysokiej funkcjonalności z wysmakowanym, minimalistycznym stylem typowym dla marek premium przełamuje schematy komunikacji rodzimych producentów okien i drzwi. Wychodząc naprzeciw trudnościom klientów w zrozumieniu pojęć technicznych, w nowym serwisie marka Oknoplast na każdym kroku towarzyszy użytkownikom przy wyborze okien. Taki też cel postawili sobie autorzy portalu, dobierając zrozumiały nawet dla laika język komunikacji oraz przejrzysty sposób kontaktu z użytkownikami. Po wejściu na stronę uwagę przykuwa teaser filmu, który będzie miał premierę w październiku. Zabierze on użytkownika w wirtualną wycieczkę po świecie pełnym wspaniałych barw, dynamiki oraz.. uwaga: interakcji. To użytkownik będzie wpływał na rozwój jego scenariusza.

Począwszy od warsztatów strategicznych, badań UX, aż poprzez sam etap kreacji nadawaliśmy właściwy kierunek stronie, dla której została przygotowana długofalowa strategia rozwoju. Sam serwis ma się docelowo stać platformą komunikacji nie tylko dla architektów, ale przede wszystkim dla klientów marki. Ma on zaplanowaną strategię rozwoju i co chwila chcemy zaskakiwać klientów innowacjami i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, wykorzystując najnowocześniejsze dokonania marketingu, w tym potencjał marketing automation oraz realizując własne, innowatorskie pomysły. Serwis został zaprojektowany przy wykorzystaniu technologii responsive design oraz języka html5, dzięki czemu oprócz przyjemnej, statycznej formy udało się nadać poszczególnym elementom ruch. Dużą uwagę zwróciliśmy na wzajemną kompozycję obrazu statycznego i materiałów wideo, przez co wrażenia wizualne są jeszcze ciekawsze, a produkt jest lepiej wyeksponowany. - wyjaśnia Dariusz Szpak, Creative Director z Ox Media.


Nowe działy

Odmieniony wygląd strony to również więcej treści o charakterze content marketingowym. Wśród nowych działów znalazła się np. Dawka wiedzy, zawierająca wartościowe materiały edukacyjne czy Quiz. Na podstawie odpowiedzi na kilka krótkich pytań otrzymujemy propozycję produktu dopasowanego do naszych potrzeb. Warto też odwiedzić dział Pressroom, który w jednym miejscu zbiera wszystkie najważniejsze informacje z portali społecznościowych oraz istotne wydarzenia z życia firmy. Dzięki tej zakładce użytkownik nie musi osobno wchodzić na każdy kanał społecznościowy, aby dowiedzieć się, co dzieje się w świecie marki Oknoplast. Wszystkie newsy z portali społecznościowych zostały podzielone na trzy kategorie: #Nowości, #Nagrody i #CSR, dzięki czemu można bardzo łatwo odnaleźć poszukiwane informacje.

Nowoczesny showroom

Poza położeniem dużego nacisku na treści o charakterze content  marketingowym, nowa witryna Oknoplast pełni również funkcję showroomu. Jest niczym ekskluzywny butik, w którym można nie tylko poznać właściwości i przeznaczenie dostępnych w ofercie modeli okien, ale również dobrać do nich rodzaj szprosów czy w interaktywny sposób przymierzyć różne kolory oklein. Autorzy portalu zadbali przy tym, by maksymalnie ułatwić klientom wybór odpowiedniego do ich potrzeb modelu okna. Każdy rodzaj okna opatrzony jest najważniejszą dla niego cechą, np. Prolux to „wyraźnie więcej światła", a Winergetic Premium „wyraźnie więcej ciepła". Podstrony produktowe stworzone zostały według zasady od ogółu do szczegółu. Na wstępie każdy model okna ma zrobić „pierwsze wrażenie" na Kliencie. Przewijając witrynę nasz odbiorca poznaje wyróżniające go cechy, funkcjonalność oraz kolorystykę. W ten sposób dawkujemy wiedzę i nie zalewamy Klienta ogromem warstwy technicznej produktu, która powiedzmy sobie szczerze jest trudna do zrozumienia. Przekaz merytoryczny napisany został językiem korzyści, tak, aby nasz Klient znalazł odpowiedni dla swoich potrzeb produkt - przekonuje Magdalena Cedro-Czubaj, Szefowa Marketingu Oknoplast.


Ostatnie działania komunikacyjne Oknoplast pokazują, że firma nie boi się nowych wyzwań i konsekwentnie umacnia swoją pozycję lidera w branży okiennej. Nowe hasło przewodnie w połączeniu z odmienioną stroną internetową świadczą o sile i otwartości marki na kolejne, innowacyjne rozwiązania. Nie bez przyczyny po show w Muzeum Lotnictwa w Krakowie prezes Oknoplast doczekał się określenia „Polski Steve Jobs branży okiennej". Pomysłodawca iPhona i iPada przywiązywał bardzo dużą uwagę do sposobu, w jaki klient zaczyna obcować z produktem. Podobnie w Oknoplast: zadbano, aby pierwsze spotkanie z marką było wyjątkowo przyjemnym doznaniem. A tym samym - z pewnością nie ostatnim.

Serwis dostosowany jest do urządzeń mobilnych. Za realizację projektu odpowiada agencja OX MEDIA.



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast