PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2015-12-10
Gdzie trafiają nasze śmieci?
W Centrum Kongresowym ICE Kraków 9 grudnia 2015 roku odbył się pokaz wyjątkowego filmu ekologicznego pt. Trashed.

OKNOPLAST Sp. z o.o.
Ochmanów 117
32-003 Podłęże

tel. 12 279 71 71
fax 12 279 71 72
biuro@oknoplast.com.pl
www.oknoplast.com.pl

» więcej o firmie

W Centrum Kongresowym ICE Kraków 9 grudnia 2015 roku odbył się pokaz wyjątkowego filmu ekologicznego pt. Trashed. Film ma trafiać w serca krakowskich uczniów i przedstawić im codzienny wymiar zrównoważonego rozwoju. Projekcja nagradzanego na całym świecie głośnego dokumentu z Jeremy Ironsem jest częścią projektu „Edukacja Oknem na Świat" realizowanego w ramach działań Fundacji The Bridge przy strategicznym partnerstwie Grupy OKNOPLAST. Ambasadorką Dobrej Woli projektu jest Małgorzata Kożuchowska.

Trashed to jeden z filmów, które są w stanie naprawdę przekonać ludzi do bardziej ekologicznych zachowań. Zdobywca Oscara, Jeremy Irons, zachęca do refleksji, gdzie trafiają śmieci, które wytwarzamy każdego dnia. Aktor w czasie podróży do różnych zakątków świata pokazuje, jak dużo wyjątkowych miejsc zostało zniszczonych przez odpady. Tym samym otwiera widzom oczy na problem toksyczności śmieci oraz ich wpływ na nasze życie.

Podczas pokazu w ICE Kraków przekaz filmu miał okazję dotrzeć do około 1800 osób uczestniczących w wydarzeniu, w szczególności do gości honorowych oraz młodzieży z krakowskich i podkrakowskich gimnazjów, licznie przybyłej ze swoimi nauczycielami i opiekunami.

O projekcie „Edukacja Oknem na Świat"

„Edukacja Oknem na Świat" to międzynarodowy, roczny projekt edukacyjny, realizowany w krakowskim gimnazjum Kostka. Jego celem jest przedstawienie młodym ludziom praktycznego wymiaru zrównoważonego rozwoju oraz przybliżenie im różnych aspektów tego zagadnienia. Jednym z nich jest problem segregacji odpadów, który w pobudzającej wyobraźnię postaci dokumentu został zaprezentowany uczestnikom wieczoru w ICE Kraków.


- Projekt ten obrazuje, jak w programach edukacyjnych przedstawiać ekonomiczno-społeczne wyzwania naszych czasów z takich obszarów jak energia, zmiany klimatyczne, emisje czy zanieczyszczenie wód i gleby, którym w pojedynkę nie sprosta żaden kraj, a jedyną drogą do sukcesu jest strategia połączenia sił - wyjaśnia Margo Koniuszewski, prezes Fundacji The Bridge.

Mikołaj Placek, Prezes OKNOPLAST, który zabrał głos podczas eventu, podkreśla: Globalne wyzwania naszych czasów z obszarów: demografia, energia, zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza, wód i gleby powodują, iż ekonomia zrównoważonego rozwoju nie jest już opcją, to konieczność. W Grupie OKNOPLAST produkujemy energooszczędne okna które są kluczowym elementem w poprawie efektywności energetycznej budynków, u nas w kraju i za granicą. Realizujemy cele dotyczące redukcji emisji, optymalizacji zużycia i odzysku surowców. Stawiamy na edukację naszych pracowników.

W gronie partnerów projektu są liczące się na scenie międzynarodowej firmy i instytucje, w tym m.in. Grupa OKNOPLAST, której eksperci udzielają m.in. merytorycznego wsparcia w zakresie najnowszych technologii stosowanych w energooszczędnych oknach i drzwiach z PVC.


- Jesteśmy usatysfakcjonowani, że wraz z Fundacją The Bridge możemy to okno otwierać dla młodzieży w wyjątkowej, interesującej i atrakcyjnej dla nich formie, która zapada w pamięć i zachęca do refleksji. Zrównoważony rozwój to idea, która przyświeca nam na każdym etapie naszej działalności. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia filmu Trashed i ekologicznych inspiracji, jakich ten obraz z pewnością dostarczy każdemu widzowi - przekonuje Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST.

 



OKNOPLAST to międzynarodowa firma, należąca do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1800 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter" produktów do tego kraju.

Od stycznia 2012 OKNOPLAST jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan. Od sezonu 2009/2010 roku firma jest głównym sponsorem pierwszoligowej drużyny Puszcza Niepołomice. OKNOPLAST wspiera także Akademię AS Progres, pod patronatem Jerzego Dudka, organizującą zajęcia sportowe dla dzieci. Działania marketingowe firmy zostały docenione w prestiżowych konkursach m.in. Impactor, czy The Champs Awards.

W czerwcu 2013 roku firma ogłosiła utworzenie Grupy OKNOPLAST, w skład której wchodzą trzy firmy: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. Pozwala to na jeszcze większe zróżnicowanie oferty produktowej i jej precyzyjne dopasowanie do potrzeb klientów. OKNOPLAST działa w segmencie Top Premium. W portfolio firmy znajdują się okna i drzwi zewnętrzne PVC, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Spółka uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+.Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. WnD zajmuje się produkcją okien z segmentu ekonomicznego plus - o niższej cenie, ale wysokiej jakości. Siedziba firmy wraz z biurem, halami produkcyjnymi i magazynami o łącznej powierzchni 13 000 m² znajduje się w Rąbieniu pod Łodzią. Trzonem działalności Aluhaus są natomiast aluminiowe okna, drzwi wejściowe, fasady i ogrody zimowe. Produkty firmy nabyć można na terenie całej Polski.

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują, jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM. W ostatnim czasie firma jako pierwsza wprowadziła tak unikalne produkty jak okno ColorFull czy Winergetic Premium Passive z barierą termiczną SpaceBlock, w której wykorzystano m.in. aerożel - materiał izolacyjny wykorzystywany przy budowie statków kosmicznych.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m2. Globalna liczba klientów przez 19 lat działalności przekroczyła 1,1 mln. Aktualnie w firmie pracuje ponad 1000 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno", potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. Były to m.in.: Godło Promocyjne „Teraz Polska", „Budowlana Marka Roku 2013", „TopBuilder 2013", „Lider Rynku 2012", Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011".

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy". Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.

źródło: Oknoplast