Projekt związany z rewitalizacją hotelu Hilton położonego w pobliżu
nowojorskiego lotniska JF Kennedy stanowi jedną z największych
transakcji na amerykańskim rynku realizowanych przez Spółkę. Ekspansja w
Stanach Zjednoczonych odbywa się za pośrednictwem istniejącej tam sieci
sprzedaży dealerskiej Drutex-u.
Wszystkie 836 okien
przeznaczonych do kompleksu hotelowego Hilton to stolarka PVC – okna
IGLO wykonane z profili GL System i oklejone folią Renolit w kolorze
antracyt zewnętrzny. Stolarka została wyposażona w szyby o podwyższonych
parametrach termicznych przy zastosowaniu szyby stopsol, zaś pozostałą
część stolarki stanowią standardowe pakiety dwuszybowe. Okna posiadają
okucia Maco Multi Matic KS będące innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie
bezpieczeństwa i stanowiącym nowość na polskim rynku. W związku ze
specyfiką rynku amerykańskiego i konkretnego obiektu, jakim jest hotel
Hilton, na specjalne życzenie Klienta został wykorzystany zupełnie nowy
aluminiowy system montażu stolarki, opracowany przez firmę Drutex.
Dostawa stolarki odbywa się drogą morską i lotniczą, a pierwszy transport nastąpił już w połowie maja. Realizowany
obecnie projekt nie jest jedyną tego typu inwestycją Drutex-u w USA.
Kilka lat temu firma dostarczyła m.in. ponad 3000 okien w systemie
europejskim do największego na Zachodnim Wybrzeżu USA budynku w Reno.
„Bardzo
cieszę się z kolejnej zrealizowanej przez nas inwestycji zagranicznej.
Wyposażenie w prawie 1000 okien takiego obiektu jak hotel Hilton w Nowym
Jorku to dla nas powód do dumy, jako że oznacza, że nasze produkty
spełniają najwyższe międzynarodowe standardy i spotykają się z uznaniem
coraz szerszego grona odbiorców za granicą. Priorytetem naszej Spółki
zawsze było poza rzetelnym i bezpiecznym prowadzeniem biznesu, przede
wszystkim stworzenie warunków do jej dalszego zrównoważonego rozwoju. Z
tego względu coraz odważniej zdobywamy udziały na rynku krajowym jak
również koncentrujemy nasze wysiłki na rzecz umocnienia naszej pozycji
na arenie międzynarodowej. Działalność eksportowa stanowi w firmie już
ok. 60%, a swoje produkty oferujemy w prawie całej Europie oraz m.in.
USA, Kanadzie, Meksyku, Australii. Co więcej, zakładam, że najbliższe
lata przyniosą zdecydowane powiększenie naszej sieci dealerskiej, w czym
upatruję także szansę zwiększenia naszej konkurencyjności. Istotą
naszej strategii pozostaje oczywiście systematyczne poszerzanie i
urozmaicanie oferty produktowej i usługowej, celem reagowania na bieżące
i zmieniające się potrzeby współczesnego klienta. Jestem pewien, że
realizowana inwestycja w USA umożliwi dalsze wzmocnienie naszej
platformy biznesu, a co za tym idzie również naszej atrakcyjności
biznesowej.”- powiedział Leszek Gierszewski, Prezes DRUTEX S.A.