Wchodząca w skład Grupy Selena hiszpańska marka QUILOSA - obecna na rynku już 75 lat - wprowadza na rynek kolejne nowe, innowacyjne produkty. Do szerokiej dystrybucji trafiły ostatnio: płynny MS silikon Aquaprotect, cyjanoakrylowy klej błyskawiczny Betamex i nowe piany poliuretanowe Orbafoam.
Spółka Industrias Quimicas Löwenberg (Quilosa) dołączyła do Grupy Selena w 2009 roku, kiedy Selena dokonała akwizycji wiodącego na rynku iberyjskim producenta klejów i uszczelniaczy. Funkcjonująca od 1940 firma ma zakład produkcyjny zlokalizowany w Quer w Hiszpanii i w tym roku, jako Selena Iberia, obchodzi 75-lecie istnienia marki QUILOSA.
„QUILOSA - działająca od 1940 roku - jest jednym z liderów rynków iberyjskiego uszczelniaczy i klejów, a od kilku lat systematycznie poszerza swoje portfolio produktowe o kolejne grupy produktowe dostępne w szerokiej ofercie Grupy Selena na całym świecie. Przez 75 lat działalności na rynku iberyjskim, dzięki asortymentowi wysokiej jakości i elastycznemu reagowaniu na potrzeby rynku marka zapracowała na wysoką rozpoznawalność i zaufanie klientów. Mimo kliku trudnych dla hiszpańskiego rynku lat, Quilosa Selena Iberia - dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju - poprawia wyniki i rozszerza portfolio produktowe o nowe, innowacyjne rozwiązania. Świadczą o tym przedstawione nowości w ofercie spółki, takie jak hydroizolacje z linii Aquaprotect czy klej Betamex" - powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Selena FM SA.
Do najważniejszych osiągnięć QUILOSY należy wprowadzenie na rynek pierwszego syntetycznego kleju polioctanu winylu w latach 50-tych XX wieku, klejów do obuwia w latach 60-tych i wyrobów silikonowych w kolejnych dekadach. W 1992 roku QUILOSA jako pierwsza marka w Europie wprowadziła do swojej oferty uszczelniacze MS, a w kolejnych latach piany poliuretanowe i kleje termotopliwe.
Obecnie portfolio produktowe marki QUILOSA zostało wzbogacone m.in. o:
Najnowsze produkty zostały zaprezentowane podczas
uroczystości związanej z siedemdziesiątą piątą rocznicą marki QUILOSA, w której
udział wzięli przedstawiciele kadry zarządzającej Grupy Selena. Wydarzenie było
okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć oraz omówienia planów i
strategii spółki w nadchodzących latach.
Grupa Selena to globalny
producent i dystrybutor chemii budowlanej. Selena oferuje szeroką gamę
produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i
użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN, ARTELIT oraz hiszpańska
QUILOSA. Selena jest jednym z trzech największych światowych producentów piany
poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Grupa w swojej ofercie
posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy
ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne.
W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 18 krajach na całym świecie. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. Globalne doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać. Dzięki nim Selena staje się firmą innowacyjną i kreuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb użytkowników.
Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Otrzymała m.in. tytuły: Diamentu Forbesa oraz Perły Polskiej Gospodarki. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów firmy, o czym mogą świadczyć liczne nagrody, jakimi spółka jest honorowana.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy - Selena FM SA - notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
źródło: Selena