PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2015-10-12
Związek POiD zabiera głos w sprawie programu promocji polskich marek produktowych
Wśród wybranych gałęzi rodzimej sfery gospodarczej znalazła się branża stolarki ...

POLSKIE OKNA I DRZWI
ul. Modlińska 6
03-216 Warszawa

tel. 22 811 20 64
fax 22 811 20 64
biuro@poid.eu
www.poid.eu

» więcej o firmie

Ministerstwo Gospodarki ogłosiło listę 12 branż polskiej gospodarki, które w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej w latach 2016-2023 objęte zostaną wsparciem finansowym. Zdaniem Związku POiD, reprezentującego sektor stolarki okiennej i drzwiowej,  przyjęty kształt działań nie zapewni skutecznej realizacji założonych celów.

Ministerstwo Gospodarki wytypowało sektory, które będą mogły otrzymać dofinansowanie w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand" oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand" Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Wśród wybranych gałęzi rodzimej sfery gospodarczej znalazła się branża stolarki okiennej i drzwiowej, która została jednak włączona do szerszej kategorii „budowa i wykańczanie budowli". Taki kształt programu nie odpowiada oczekiwaniom reprezentowanego przez Związek POiD sektora. - W zakończonej już, poprzedniej edycji Branżowego Programu Promocji występowaliśmy jako samodzielna branża. Efekty naszych działań zostały bardzo pozytywnie ocenione przez Ministerstwo Gospodarki, z którym ściśle współpracujemy. Chcemy kontynuować skuteczną promocję polskich wyrobów stolarki okiennej i drzwiowej za granicą, tymczasem przyjęty kształt programu w praktyce to uniemożliwia - tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD.

Związek POiD wielokrotnie przedstawiał Ministerstwu Gospodarki swoje argumenty, stojąc na stanowisku, że sektor budowlany i sektor stolarki okiennej i drzwiowej, mimo, że pozornie podobne, charakteryzują się wieloma różnicami m.in. jeśli chodzi o specyfikę kanałów dystrybucji, a co za tym idzie możliwości transportu i sprzedaży oferowanych w ramach nich produktów.

Różnice te są na tyle istotne, że połączenie obu branż w ramach nowej perspektywy finansowej negatywnie przełoży się na efektywność działań promocyjnych. Dlatego Związek POiD wystosował pismo do Ilony Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, z prośbą o uzasadnienie decyzji Ministerstwa i informację, jak zdaniem tej instytucji ma przebiegać skuteczna realizacja programu w przedstawionym kształcie.


źródło: POiD