PRZEŚLIJ NEWS DODAJ FIRMĘ DO BAZY OFERTY PRACY WYDARZENIA TARGOWE EKSPERT OKIENNY
2018-07-12
Spór czy metoda – niesłuszne oskarżenia FAKRO wobec VELUX
Dzisiaj, na konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie firma VELUX po raz pierwszy komentuje ze szczegółami fałszywe oskarżenia ...

VELUX Polska Sp. z o.o.
ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa

tel. 22 337 70 00
fax 22 337 70 90
kontakt@velux.pl
www.velux.pl

» więcej o firmie

Dzisiaj, na konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie firma VELUX po raz pierwszy komentuje ze szczegółami fałszywe oskarżenia wygłaszane przez FAKRO od 2008 roku. Ta sytuacja, od kiedy została wniesiona pierwsza skarga, nie jest sporem, ale sposobem na zaszkodzenie wizerunkowi firmy VELUX. Konferencję zwołano w związku z ogłoszeniem przez Komisję Europejską decyzji o oddaleniu skargi FAKRO przeciw VELUX złożonej w roku 2012.

Wczoraj, 11 lipca 2018 roku Komisja Europejska opublikowała decyzję o odrzuceniu drugiej skargi FAKRO na działania firmy VELUX. W 40-stronnicowym podsumowaniu opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej, Komisja Europejska argumentuje, że "brakuje wystarczających podstaw do przeprowadzenia dalszego postępowania wyjaśniającego w sprawie domniemanego naruszenia (domniemanych naruszeń) i w związku z tym oddala skargę."

"To już druga podobna decyzja Komisji Europejskiej w sprawie FAKRO przeciw nam. Cały czas spodziewaliśmy się takiego rozstrzygnięcia, bo prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami uczciwej konkurencją jest dla nas kluczowe" - powiedział Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska.


"W naszej percepcji prezes Ryszard Florek i jego współpracownicy używają skargi jako platformy do kampanii przeciwko VELUX formułując fałszywe oskarżenia. W naszym monitoringu mediów mamy około 500 artykułów z oskarżeniami przeciwko VELUX, których wartość medialna wynosi około 7 mln złotych. Z naszej perspektywy jest to bardziej metoda kampanii medialnej niż spór pomiędzy dwoma firmami" - dodaje Jacek Siwiński.

Według firmy VELUX, strategia stojąca za działaniami FAKRO i metodami służy:

  1. kreowaniu wzmożonej komunikacji wokół FAKRO i uzyskania dużej ekspozycji medialnej oraz wsparcia medialnego dla działań lobbingowych;
  2. podważeniu dobrej reputacji firmy VELUX na polskim rynku wśród klientów i partnerów biznesowych.

Jacek Siwiński nawiązał do przykładów fałszywych wypowiedzi FAKRO na konferencji prasowej. Przykładem takiego nieprawdziwego stwierdzenia jest wypowiedź Ryszard Florka „W Niemczech również wygraliśmy wiele spraw związanych z nadużywaniem prawa patentowego" (WNP.PL 07.05.2018). Faktem jest, że VELUX nigdy nie był posądzony o naruszenie patentów FAKRO, co więcej FAKRO w Niemczech, zostało uznane winnym dwukrotnego naruszenia patentów Grupy VKR.

Firma VELUX stoi na stanowisku, że oparcie działań komunikacyjnych na systematycznym, nieuzasadnionym szkodzeniu wizerunkowi konkurenta jest wbrew ogólnie przyjętym i rozumianym dobrym obyczajom rynkowym a nawet ogólnoludzkim. Według Jacka Siwińskiego te dobre standardy w ujęciu ogólnym, a także biznesowym to przede wszystkim cztery elementy:

  1. dostarczanie na rynek najlepszych produktów w konkurencyjnych cenach,
  2. przestrzeganie prawa we wszelkich działaniach,
  3. rzetelna i uczciwa komunikacja marketingowa,
  4. konkurencja oparta na doskonaleniu jakości działań.

"Mamy nadzieję, że FAKRO wyciągnie wnioski z tych dwóch podobnych decyzji Komisji Europejskiej i zacznie zachowywać się zgodnie z zasadami „fair play", aby budować jeszcze większą siłę polskiej branży stolarki. Istnieje wiele branż w Polsce, gdzie różne firmy konkurują ze sobą w cywilizowany sposób i to służy wszystkim: producentom, konsumentom i pośrednikom" - podsumował Jacek Siwiński.

"Niezależnie od działań FAKRO my nadal koncentrujemy się na dalszej solidnej pracy na rynku i oferowaniu konsumentom produktów o jak największej wartości oraz najlepszej jakości w przystępnej cenie. Jeśli jednak uznamy, że prawo zostało naruszone, będziemy reagować" - dodał.

źródło: Velux