Zrównoważony rozwój wymaga łączenia celów ekologicznych, ekonomicznych i społecznych. Wraz z rosnącym zaangażowaniem państw członkowskich UE w tworzenie i rozwój programów zrównoważonego rozwoju, Pilkington, światowy lider w produkcji szkła, dostarcza swoim klientom wielu rozwiązań przyjaznych dla środowiska.
W roku, w którym Pilkington obchodzi 50. rocznicę wprowadzenia swojego przełomowego procesu wytwarzania szkła metodą float, jego rewolucyjne szkło samoczyszczące Pilkington ActivTM wykorzystuje reputację globalnego innowatora zapewniając spółce referencje z dziedziny ochrony środowiska.
W ciągu ośmiu lat od wprowadzenia na rynek, szkło samoczyszczące Pilkington ActivTM z powodzeniem stosowano w budynkach mieszkalnych i użyteczności publicznej na całym świecie.
Dzięki wykorzystaniu sił przyrody do usuwania zanieczyszczeń z powierzchni szkła, pierwsze na świecie zaawansowane szkło samoczyszczące z powłoką o podwójnym działaniu (dual-action) ogranicza częstotliwość mycia oraz potrzebę stosowania niebezpiecznych - gdyż toksycznych - chemicznych środków czyszczących, prowadzi do zmniejszenia zużycia wody, a także redukuje koszty utrzymania i zmniejsza zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa.
Minimalizując szkodliwy wpływ na środowisko szyby z powłoką Pilkington ActivTM zastosowane w szybach zespolonych w połączeniu z innymi produktami marki Pilkington umożliwiają nawet dalsze zmniejszenie szkodliwego oddziaływania środowiskowego całego budynku.
Szyby samoczyszczące Pilkington Activ SuncoolTM, o właściwościach przeciwsłonecznych i niskoemisyjnych, to wysokoefektywne produkty do zastosowania m.in. w obiektach o dużych powierzchniach przeszkleń, trudniejszych do mycia a jednocześnie wymagających lepszych rozwiązań zapewniających odpowiedni komfort cieplny. Szyby z tej grupy przepuszczają dużo światła dziennego, ograniczając jednocześnie przepuszczalność energii słonecznej, dzięki czemu pomieszczenia są jasne i chłodne, a dodatkowo redukują koszty usług mycia i bardzo energochłonnej klimatyzacji.
Szyby z rodziny Pilkington ActivTM można również łączyć z szybami niskoemisyjnymi, takimi jak Pilkington OptithermTM lub Pilkington K GlassTM, w celu zapewnienia lepszej izolacyjności cieplnej, ze szkłem laminowanym (Pilkington OptilamTM) lub szkłem laminowanym specjalną folią akustyczną (Pilkington OptiphonTM) w celu uzyskania większego bezpieczeństwa, ochrony przed atakiem lub izolacji akustycznej.
Referencje szkła Pilkington ActivTM związane z ochroną środowiska zostały zatwierdzone przez wiodącą organizację konsultantów środowiskowych, Building Research Establishment (BRE). Niezależna organizacja brytyjska oceniająca oddziaływanie inwestycji na środowisko stwierdziła, że wpływ na środowisko tego nowatorskiego szkła stanowi mniej niż 10% oddziaływania na otoczenie przez zwykłe szyby.
Phil Brown, Regulatory Marketing Manager na Europę w Pilkingtonie, tłumaczy: - „Począwszy od montażu, po końcowe efekty zastosowania produktu, szyby Pilkington ActivTM oferują pierwszorzędną ofertę przeszkleń, które przyczyniają się do zrównoważonego budownictwa. Rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju pozostaje priorytetem biznesu i konsumentów, a dzięki edukacji w zakresie korzyści płynących ze stosowania naszych produktów mamy nadzieję pomóc w osiągnięciu celów unijnych związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla."
Pilkington zajmuje się
produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta
przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa
produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i
produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym
(rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła
technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane
do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów
o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii
informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki
słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na czterech kontynentach.
Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym
31 marca 2013 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,87 miliardów euro.
Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 23% w Japonii, 15% w
Ameryce Północnej, a 26% w pozostałych częściach świata.
źródło: Pilkington