Produkty budowlane są zwykle związane z inwestycjami długoterminowymi,
dlatego decyzje o ich zakupie wymagają gruntownego przemyślenia. Konsekwencja:
im bardziej rzetelne kryteria decyzji, tym większa pewność właściwego wyboru.
Ta generalna zasada dotyczy również, a może nawet przede wszystkim, okien
dachowych, podkreśla firma Roto Frank Okna Dachowe.
Firma może przedstawić swoim wyłącznym partnerom w dziedzinie montażu
oraz dystrybucji, jak również inwestorom i restauratorom obiektów pewnego
rodzaju przewodnik w tej dziedzinie. Powstał on w wyniku badania zadowolenia
klientów przeprowadzonego przez TÜV Rheinland¹, w trakcie którego eksperci TÜV
i zaproszeni przez nich dekarze² wyrazili opinię na temat określonych cech
produktów będących przedmiotem badania poprzez przyznanie ocen. Wynik uzyskany
w sierpniu 2013 roku wykazał, że okno uchylno-wysokoosiowe „Designo R8 z PVC"
zdobyło najwyższe oceny we wszystkich trzech dyscyplinach wyznaczonych przez
Grupę Roto.
Model Roto zmierzył się z porównywalnymi produktami alternatywnymi firm Velux
(GPU) i Fakro (PPP), udostępnionymi przez firmę Roto. W skali ocen od 1 (bardzo
dobrze) do 5 (bardzo źle) „kandydat Roto" nie tylko zdobył notę 2,2, czyli
najlepszą ocenę średnią. Również w każdej z trzech dyscyplin częściowych -
jakość produktu, łatwość montażu i funkcjonalność - zajął pierwsze miejsce.
Wszystkie te kryteria, jak wynika z ankiet przeprowadzonych przez Roto wśród
dekarzy, należą do czynników decydujących o zakupie okien dachowych.
Solidność
Pod względem jakości produktu okno „Designo R8", otrzymało ocenę średnią 2,0.
Kryteriami oceny były tutaj m.in. stabilność, opakowanie, wygląd zewnętrzny i
wewnętrzny, poziom hałasu podczas obsługi, jakość materiałów i ogólna estetyka
wykonania. Respondenci ankiety ocenili model Roto jako masywny, a tym samym
solidny.
Łatwość montażu
W kategorii „Łatwość montażu" zakończonej oceną 2,6 pod uwagę wzięto również
kilka aspektów. Oceniono między innymi: czas i etapy montażu, nakład pracy przy
obróbce okna, łatwość montażu akcesoriów, obsługę oraz zakres dostawy. Osoby
testujące produkty pozytywnie oceniły „szczegółową instrukcję montażu i użytkowania"
oraz fakt, że montaż okna „Designo R8" nie wymaga specjalnych narzędzi.
Plus dla użytkownika
Również pod względem funkcjonalności - trzeciego kryterium sprawdzanego przez
TÜV Rheinland - zwycięzca testu wyraźnie wyróżnił się, zdobywając ocenę 2,0.
Według relacji firmy Roto dotyczy to przede wszystkim pozycji okna do mycia
oraz komfortu obsługi. W tych dziedzinach przewaga nad produktami
konkurencyjnymi była znaczna. Znalazła ona wyraz w wyraźnym podkreśleniu bardzo
wygodnej pozycji do mycia oraz łatwej obsługi jedną klamką.
Właściwa droga
Osiągnięty sukces po raz kolejny potwierdził słuszność strategii firmy, która w
dużej mierze opiera się na ścisłym różnicowaniu. „Naszym celem jest ciągłe
pozycjonowanie firmy na rynku poprzez zapewnianie decydujących korzyści dla
klientów. Dlatego wspieramy działania, które z jednej strony zwiększają nasze
osiągnięcia, a jednocześnie są realnie odczuwalne dla klientów. Dotyczy to
zarówno produktów, jak i obsługi oraz serwisu. Zadowalający wynik testu
ponownie pokazuje, że założenie to sprawdza się w praktyce. Dla nas i naszych
Partnerów." mówi Dyrektor ds. Marketingu w Niemczech, Frank Schatz.
Raport z testu można pobrać pod następującym linkiem:
report.rotoservice.de
1 Oddział
w Warszawie
2 W badaniu udział wzięło 5 ekspertów TÜV oraz 5 dekarzy.