DAKO to polski producent stolarki otworowej zorientowany na międzynarodowe partnerstwo. Aktywność na zagranicznych rynkach stanowi istotny obszar działalności firmy, niemal połowa produkowanych w nowosądeckiej fabryce okien, drzwi, bram i rolet trafia na eksport. Produkty DAKO dostępne są za granicą od blisko 12 lat. Międzynarodowy sukces to przede wszystkim wynik wspólnej pracy firmy i zagranicznych dystrybutorów oraz partnerów handlowych, dla których DAKO cyklicznie organizuje szkolenia.
Rok 2016 to czas dalszej, wzmożonej pracy w budowaniu oraz podtrzymywaniu pozytywnych relacji zarówno z dotychczasowymi partnerami, jak i z potencjalnymi dystrybutorami. Spotkania z nimi organizowane są m.in. we Francji, Szwecji i Niemczech.
Wspólny cel
Systematyczne spotkania z kontrahentami to działania realizowane przez DAKO w ramach budowania międzynarodowego zasięgu firmy. Podczas cyklicznych szkoleń prowadzonych pod okiem Dyrektora ds. Eksportu, uczestnicy poznają strategię działania firmy i możliwości wdrażania konkretnych, wspólnych działań, dopasowanych do specyfiki poszczególnych regionów. Kursom towarzyszą także nieformalne spotkania, podczas których uczestnicy mają możliwość wymiany opinii i doświadczeń. To także doskonała okazja do rozmów o kierunkach i perspektywach rozwoju branży stolarki otworowej.
Ważne rynki zbytu
Poznanie
preferencji i potrzeb konsumenckich oraz zdobywana na przestrzeni lat wiedza,
dotycząca specyfiki zagranicznych rynków, pozwoliły DAKO na znaczący rozwój
tamtejszej sieci sprzedaży. Nie bez znaczenia jest także systematyczna praca
nad właściwym dopasowaniem oferty produktowej tak, by spełniała odmienne
oczekiwania klientów z poszczególnych krajów. Szczególnie ważne dla firmy rynki
sprzedaży to m.in. Francja oraz Niemcy. Tylko w 2014 roku sprzedaż we Francji
stanowiła blisko 30% ogólnej sprzedaży eksportowej. W tym samym czasie firma
zdobyła tam także tytuł najlepszego polskiego eksportera w branży stolarki
okienno-drzwiowej. Znaczącym partnerem nowosądeckiego producenta są także
Niemcy, gdzie systematycznie rozbudowywana jest sieć dystrybucji. O istotności
tego rynku świadczy też nawiązanie z początkiem 2016 roku współpracy
sponsorskiej z niemieckim klubem piłkarskim Borussia Mönchengladbach. DAKO
obecne jest w Niemczech także podczas najważniejszych europejskich targów
branżowych Fensterbau Frontale, odbywających się co dwa lata w Norymberdze.
Firma DAKO
została założona w 1994 roku przez braci Jerzego i Janusza Studzińskich.
Początkowo produkowała stolarkę okienną i
drzwiową z PVC, a obecnie w ofercie DAKO znajdują się również okna i
drzwi z drewna i aluminium oraz bramy garażowe, rolety zewnętrzne, rolety
tekstylne i moskitiery. Firma szybko zyskała pozycję lidera
w branży stolarki otworowej o ugruntowanej pozycji na rynku krajowym i
zagranicznym. DAKO dysponuje potencjałem, doświadczeniem i
wiedzą pozwalającą na realizację
najtrudniejszych wyzwań, jakie stawia współczesna architektura. Misją firmy
jest zrozumienie klientów i dostosowanie
się do ich potrzeb i oczekiwań.